۶ میلیون تخلف سرعت در بزرگراه‌های تهران در ۶‌ ماه اخیر ثبت شده است.

در اين‌باره به‌طور متوسط در 6‌ماه اخير، در هر يك از بزرگراه‌هاي تهران كه دوربين‌هاي ثبت تخلف سرعت در آنها نصب شده، 150هزار تخلف سرعت اتفاق افتاده و هر دوربين تخلف 18هزار دستگاه خودرو را ثبت كرده است.

به گفته ايلوش وزيري، مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران، تهران از نظر تجهيز به امكانات پيشرفته كنترل ترافيك در تراز شهرهاي پيشرفته اروپايي قرار دارد. يكي از مصاديق اين موفقيت، دوربين‌هاي ثبت تخلف است كه جهت مكانيزاسيون ثبت تخلفات رانندگي طراحي شده و مبتني بر تكنولوژي پردازش تصويري و رادار و ابزار اتوماتيك براي تشخيص متن پلاك موسوم به ANPR است. وي با تأكيد بر اهميت و ضرورت ايجاد و توسعه سامانه‌هاي ثبت تخلف و ارزش افزوده اين سيستم و منافع اجتماعي و اقتصادي حاصل از آن، اعلام كرد: از مهم‌ترين سامانه‌هاي ثبت تخلف در تهران، دوربين‌هاي كنترل طرح ترافيك و طرح زوج و فرد و نيز دوربين‌هاي كنترل سرعت است.

هم‌اكنون 224سامانه مكانيزه ثبت تخلف در ورودي‌ها و خروجي‌هاي محدوده طرح ترافيك، مجهز به دوربين‌هاي ثبت تخلف هستند. اطلاعات اين دوربين‌ها نشان مي‌دهد كه در 6‌ماه گذشته، 65ميليون و 814هزار دستگاه خودرو وارد محدوده طرح ترافيك شده‌اند كه 2ميليون و 889هزار دستگاه يعني 4درصد آنها فاقد مجوز طرح ترافيك بودند.

همچنين 176سامانه ثبت تخلف در ورودي‌ها و خروجي‌هاي محدوده طرح زوج و فرد مجهز به دوربين‌ها فعاليت مي‌كنند كه نشان دادند در 6‌ماه گذشته، 310ميليون دستگاه خودرو وارد محدوده طرح زوج و فرد شده‌اند كه از اين تعداد 186ميليون دستگاه در ساعات اعمال محدوديت وارد اين محدوده شده‌اند. بدين‌ترتيب43.5 ميليون دستگاه خودرو يعني23.5درصد آنها به‌صورت غيرمجاز وارد محدوده زوج و فرد شده‌اند. از سويي تعداد خودروهايي كه به‌صورت غيرمجاز وارد اين محدوده مي‌شوند از روندي صعودي برخوردار است از 6ميليون دستگاه در مرداد با 50درصد افزايش به 9ميليون دستگاه در شهريور و با 100درصد افزايش به 12ميليون دستگاه در مهر رسيده است. نكته جالب اينكه اكثر متخلفان طرح زوج و فرد ثابت هستند.

کد خبر 315048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha