همشهری‌آنلاین: پایگاه اینترنتی اکسپرس مدعی شد روسیه برای شرکت در یک جنگ هسته‌ای خود را آماده می‌کند.

Il۸۰

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم کتی منسفیلد نوشت: هواپیمای «روز قیامت» روسیه که در جنگ هسته‌ای کاربرد دارد و غیرقابل ردگیری است می‌تواند ظرف دو هفته دیگر آماده اجرای عملیات شود.

اکسپرس نوشت :ابر هواپیمای روسیه به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز درگیری شدید بر نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل داشته باشد.

باوجود آن‌که کارشناسان می‌گویند این سلاح چند میلیونی تا پایان سال 2015 آماده اجرای عملیات نخواهد شد، گفته می‌شود به دنبال تشدید تنش‌ها بین روسیه و ترکیه، پوتین دستور آماده‌سازی این هواپیما ظرف دو هفته را صادر کرده است.

زمانی که پایگاه‌های زمینی در معرض خطر باشند، این هواپیما فرماندهان ارشد، مقامات و خدمه فنی را در خود جای خواهد داد.بدين‌ترتيب این واحد به مغز متفکر حملات تبدیل می‌شود زیرا فرماندهان از داخل هواپیما فرمان‌های خود را برای نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی صادر می‌کنند.

روسیه و آمریکا تنها کشورهایی هستند که چنین سلاحی در اختیار دارند. الکساندر کومیاکف، مدیر یک شرکت تحقیقاتی و تولیدی که تجهیزات مرکز فرماندهی را طراحی کرده است، بزرگترین مزیت Il-80 را شکست ناپذیری آن توصیف کرد.

او مهم‌ترین وظیفه خود را ایجاد شبکه‌های ارتباطاتی کارآمد برای بدترین شرایط توصیف کرد، زمانی که زیرساخت‌های زمینی آسیب دیده یا نابود شده‌اند.

تلاش برای آماده‌سازی این ابر هواپیما درحالی انجام می‌شود که روسیه بیش از هزار موضع تروریست‌ها را در سوریه بمباران و ترکیه را متهم می‌کند قصد داشته است با سرنگون کردن هواپیمای روسی ارتباط خود را با تجارت غیرقانونی نفت با داعش مخفی سازد.

کد خبر 316165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha