وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستور رئیس‌جمهور برای رفع نیاز معلولان از وسایل توانبخشی در حوزه پیشگیری و غربالگری خبر داد.

علی ربیعی

علي ربيعي در گردهمايي روز جهاني معلولان با بيان اينكه در هفته جاري خبرهاي خوبي براي معلولان خواهيم داشت، گفت:«از رئيس سازمان بهزيستي درخواست كردم تا 7 استان محروم كشور را در چند سال اخير با بودجه موجود در پوشش اين طرح ببرد.»

وي با بيان اينكه صادقانه و خالصانه از معلولان به‌علت كارهايي كه نتوانستيم انجام دهيم پوزش مي‌خواهيم، افزود:«بايد بيش از اين تلاش مي‌كرديم اما اطمينان مي‌دهم كه در فهم مسئله، درك آن و اينكه اشكال كار كجاست از نظر فكري و ذهني به معلولان نزديك هستيم. اگر هم به آرمان‌هايمان نرسيده‌ايم به‌علت كوتاهي و سستي نبوده بلكه به‌علت فقدان انسجام ساختاري است.

هرچند معتقدم پول همه‌‌چيز نيست اما با مشكلات و منابع مالي هم روبه‌رو هستيم و كمبود منابع در اين مسير كند بي‌اثر نبوده است. اما از سال1393 تاكنون در حوزه معلولان اقدامات خوبي انجام داده‌ايم و ازجمله مهم‌ترين آنها مصوبه هيأت وزيران درخصوص حمايت از حقوق معلولان است تا بخشي از نيازمندي‌ها را بتوانيم از اين طريق رفع كنيم.» وي با بيان اينكه درخصوص تأمين مسكن توانسته‌ايم اقدامات قابل‌قبولي انجام دهيم، گفت: «براي تأمين 11هزار مسكن جهت‌گيري كرده‌ايم كه تا‌كنون بخشي از آنها تحويل شده و اميدواريم وقتي وارد سال96 مي‌شويم ديگر هيچ خانواده‌ داراي 2معلول به بالا بدون مسكن نباشد. براي بقيه خانواده‌ها نيز در 45هزار مسكني كه در دست آماده‌سازي‌ داريم، جايابي خواهيم كرد.»

کد خبر 316434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha