همشهری آنلاین: تلویزیون ناسا گزارش کرد سه نفر از خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی روز جمعه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) در استپ‌های برفی در شمال شرق شهر کازاخ در قزاقستان فرود آمده‌اند.

به گزارش رویترز کپسول فضایی که کجل ليندگرن، فضانورد ناسا، اولگ کونونکو کیهان‌نورد روسی و یویی کیمیای ژاپنی را حمل می‌کرد، بوسیله یک گروه نجات و جستجو پیدا شدند که چهار هلیکوپترش با وجود بادهای بسیار شدید و ابرهای در ارتفاع کم توانستند، به محل فرود برسند.

 لیندگرن، کونونکو و یویی برای حدود پنج ماه در مدار زمین بودند. افراد جایگزین آنان قرار است روز سه‌شنبه از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شوند.

با بازگشت این فضانوردان به زمین، اکنون فضانورد آمریکایی، فرمانده اسکات کلی و مهندسان پرواز روسی، میخائیل کورنینکو و سرگئی ولکوف در ایستگاه فضایی 100 میلیار دلاری باقی می‌مانند.

کلی و کورنینکو در ماه‌های پایانی مأموریت یکساله‌شان هستند که طولانی‌ترین مدت ماندن در فضا از سال 2000 است که فضانوردان ماندن در ایستگاه را شروع کردند. قرار است آنان در اول مارس به زمین بازگردند.

شش کیهان‌نورد روسی قبلاً بیش از 300 روز را در ایستگاه فضایی میر متعلق به شوروی که اکنون از رده خارج شده است، گذرانده بودند. طولانی‌ترین مدت پرواز فضایی حدود 438 روز تولید کشیده است.

مأموریت یک‌ساله کلی و کونینکو یک برنامه آزمایشی در مقدمه یک همکاری 15 کشوری در ایستگاه فضایی برای طرح‌ریزی برای مأموریت‌های طولانی‌تر به کره ماه، کره مریخ و سایر مقاصد فراتر از ایستگاه فضایی است.

کد خبر 316831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha