چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ژاپن بستن هرنوع ساعت مچی را در طول برگزاری آزمون‌های دانشگاهی ممنوع اعلام کرد تا کار را برای متقلبانی که از ساعت‌های هوشمند خود سواستفاده می‌کنند، دشوار سازد.

براساس گزارش فاكس‌نيوز، اين اقدام دانشگاه كيوتو نشان‌دهنده افزايش نگراني‌ها درباره استفاده نا‌به‌جا از ساعت‌هاي هوشمند توسط دانشجوهاي متقلب براي دستيابي به اطلاعات است. دانشگاه كيوتو براي جلوگيري از شيوع اين دست از تقلب‌ها تصميم گرفته استفاده از هرنوع ساعت مچي را در جلسات امتحان ممنوع كند تا براي تشخيص دادن هوشمند و غيرهوشمند بودن ساعت دانشجويان نيز وقتي تلف نشود.

اگرچه اين دانشگاه،‌ اولين دانشگاه در ژاپن است كه چنين ممنوعيتي را اعلام مي‌كند،‌ دانشگاه‌هاي ديگري در سرتاسر جهان نيز طي ماه‌هاي اخير ممنوعيت‌هاي مشابهي را اعلام كرده‌اند زيرا ظاهرا استفاده از ساعت‌هاي هوشمند رو به افزايش گذاشته‌است.

براي مثال دانشگاه نيوساوث‌ولز استراليا بيانيه‌اي با عنوان "ساعت ممنوع" را در وب‌سايتش منتشر كرد و در آن نوشت به واسطه پيشرفت فناوري ساعت‌ها بخش آزمون دانشگاه تصميم گرفته تا از ورود هرنوع ساعتي به جلسات امتحان ممانعت كند. استفاده از هر نوع ساعت مچي، چه به دست بسته شده باشد، چه در دست گرفته شده باشد و چه روي ميز قرار گرفته‌باشد،‌ ممنوع است.

دانشگاه ساوث‌هامپتون در اقدامي نسبتا متفاوت به دانشجويان اجازه داده تا ساعت‌هاي مچي خود را در كيسه‌اي پلاستيكي قرار داده و به همراه داشته‌باشند تا بتوانند از آن براي كنترل و مديريت زمان استفاده كنند.

دانشگاه كيوتو در سال 2011 با يك افتضاح تقلبي مواجه شد. در يكي از جلسات امتحان اين دانشگاه،‌ دانشجويي درحين تقلب با استفاده از گوشي موبايلش دستگير شد. اين دانشجو  درحال مشاوره آنلاين با انجمني بود تا معادلات و ترجمه انگليسي جملات را دريافت كند. پس از افشا شدن اين موضوع دانشگاه كيوتو به عنوان يكي از برترين دانشگاه‌هاي ژاپن و دروازه‌اي براي ورود به مشاغل برتر اين كشور، مورد انتقاد شديد قرار گرفت.

ممنوعيت استفاده از موبايل در حين برگزاري آزمون‌هاي دانشگاهي اكنون در سرتاسر جهان به يك استاندارد تبديل شده‌است و به نظر مي‌آيد ساعت‌هاي مچي نيز سرنوشتي مشابه به موبايل‌ها پيدا خواهند كرد.

کد خبر 318306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha