مردی که ٢ سال پیش دست به قتل برادرش زده بود با نظر رئیس قوه قضاییه از قصاص رهایی یافت. هفتم مهرماه سال ٩٢ مأموران پلیس در جریان جنایتی در جنوب شرق تهران قرار گرفتند.

حوادث

مردي داخل حياط خانه‌ توسط برادرش به قتل رسيده بود و قاتل در صحنه جنايت دستگير شد. اين مرد ٣٦ساله در بازجويي‌ها گفت: من به همراه مادر و برادرم (قرباني حادثه) در اين خانه زندگي مي‌كرديم. برادرم مدت‌ها بود كه در دام شيشه گرفتار شده بود و مادرم را اذيت مي‌كرد. بارها به او تذكر دادم و حتي تلاش كردم كمكش كنم تا مواد را ترك كند اما فايده‌اي نداشت.

حتي همسرش هم او را ترك كرده بود تا اينكه شب حادثه به‌خاطر مصرف شيشه با مادرم درگير شد و به من هم حمله كرد. آنقدر عصباني بودم كه براي مهار او چاقويي برداشتم و ضربه‌اي به گردنش زدم كه باعث مرگش شد. هر چند مرد جوان به اتهام قتل دستگير شد اما مدتي بعد مادر وي به شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران رفت و به‌عنوان ولي دم او را بخشيد. اما با توجه به اينكه مقتول يك فرزند صغير داشت، قاضي بستان‌زاده پرونده را به دفتر رئيس قوه قضاييه فرستاد تا وي در اين خصوص تصميم بگيرد.

پس از آن رئيس قوه قضاييه با توجه به رضايت اولياي دم تأييد كرد كه متهم محكوم به پرداخت ديه شود و پرونده مجددا به دادسراي جنايي تهران فرستاده شد. بدين‌ترتيب متهم از مجازات قصاص رهايي يافت تا به‌زودي دردادگاه كيفري از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شود.

کد خبر 318756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha