دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها ۳۰۰هدف نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان را جزو اهداف موشکی خود قرار داده‌اند.

موشک

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يمني سبا، شرف غالب لقمان، سخنگوي ارتش يمن كه از هواداران جنبش شيعي انصارالله (حوثي‌ها) است، اعلام كرد: ما 300هدف نظامي و تاسيسات حياتي عربستان را جزو اهداف خود قرار داده‌ايم تا آنها را بمباران كنيم. اين اقدام ما در واكنش به نقض آتش‌بس از سوي عربستان صورت مي‌گيرد؛ چراكه مقابله‌به‌مثل به گزينه‌اي براي ما تبديل شده است كه پيش‌تر دوست نداشتيم به آن متوسل شويم.

وي گفت: ما هنوز بسياري از سلاح‌ها و تجهيزات جنگي خود را عليه عربستان به‌كار نگرفته‌ايم. ارتش و كميته‌هاي مردمي با توانايي‌هاي نظامي خود قادر به تغيير معادله جنگ هستند. از امروز به بعد تنها به دفاع نمي‌پردازيم بلكه حمله از اولويت‌هاي استراتژيك ما خواهد بود. ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن اخيرا حملات موشكي خود را عليه عربستان افزايش داده‌اند. در همين حال در حملات جنگنده‌هاي ائتلاف متجاوز سعودي به محله الشهداء در استان الحديده 6يمني ازجمله چند كودك كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شدند.

مذاكرات چندروزه گروه‌هاي يمني كه با حضور نماينده سازمان ملل در ژنو سوئيس جريان داشت، يكشنبه‌شب بدون نتيجه به پايان رسيد. آتش‌بس يك هفته‌اي كه براي اين مذاكرات اعلام شده‌بود، تمديد شده‌است. اين در حالي است كه در همين روزهاي آتش‌بس، عربستان به حملات خود به مواضع يمني‌ها ادامه مي‌داد و ارتش و نيروهاي مردمي يمن هم به اين حملات پاسخ مي‌دادند.

نماينده سازمان ملل ديروز در نشستي خبري پس از پايان اين دور از مذاكرات هيأت‌هاي يمني در سوئيس گفت: مذاكره‌كنندگان درباره انجام چند اقدام اعتمادساز به‌خصوص آزادكردن همه اسرا و زندانيان و تشكيل كميته آتش‌بس به توافق رسيدند.

کد خبر 318926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha