یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه اتریشی «دِر استاندارد» به قدرت رسیدن حزب «قانون و عدالت» را در لهستان خطری برای تبدیل این کشور به مهمترین مشکل اتحادیه اروپا در سال پیش رو عنوان کرد.

لهستان مشکل اصلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶

به گزارش ایرنا، اریک فرای در مقاله ای که در روزنامه دِر استاندارد منتشر شد، نوشت: رفتار مسئولان سیاسی لهستان می تواند تاثیری به مراتب منفی تر از بحران یونان، وضعیت اوکراین، موج ورود آوارگان و حتی تصمیم احتمالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا ، بر این اتحادیه بگذارد.

فرای معتقد است حزب قانون و عدالت به رهبری « یاروسلاو کاچینسکی» حزبی است که نه ارزش های اساسی اتحادیه اروپا و نه اصول دمکراسی را رعایت می کند. این حزب سنت فاشیسم - در فاصله دو جنگ جهانی- را از سر می گیرد و بر هدف اصلی دفاع از «ویژگی های خاص» لهستان در برابر دشمنان داخلی و خارجی متمرکز می شود.

وی خاطر نشان کرد: کاچینسکی هرگز یک لیبرال نبوده است. وی به اندیشه های ارتجاعی و تئوری های گوناگون توطئه باور دارد. یکی از این تئوری ها آن است که تشکیلات مخفی روسیه در سانحه هوایی «اسمولنسک» که در سال 2010 میلادی به مرگ برادر دو قلویش «لخ کاچینسکی» منجر شد، دست داشته است.

نویسنده مقاله 'دِر استاندارد' پیش بینی کرد در سال 2016 میلادی، ارزش «زلوتی» واحد پول لهستان و شاخص بورس ورشو کاهش یابد و سرمایه گذاری های خارجی متوقف شود؛ اما یاروسلاو کاچینسکی همه این وقایع را به عنوان توطئه ای علیه خود و کشورش خواهد دید.

فرای افزود: اتحادیه اروپا برای مهار گرایش های ملی گرایانه ممکن است لهستان را به اخراج از اتحادیه تهدید کند، اما این رویکرد در هیچ یک از معاهدات اتحادیه پیش بینی نشده است.

این روزنامه نگار اتریشی در پایان نتیجه گرفت، فعلا مشخص نیست اتحادیه اروپا به چه سویی خواهد رفت اما دلایلی وجود دارد که می تواند بدبینی عمیقی را در مورد آینده لهستان و اتحادیه اروپا ایجاد کند.

 حزب محافظه کار کاتولیک و مخالف اتحادیه اروپا به نام حزب قانون و عدالت در اوایل آبان ماه در انتخابات پارلمانی لهستان به پیروزی رسید.

پیشتر نیز پیش بینی شده بود پیروزی این حزب بتواند در روابط لهستان با اتحادیه اروپا، آلمان و روسیه تنش ایجاد کند.

به رغم موافقت دولت لیبرال سابق لهستان با پذیرش هفت هزار تن از آوارگان و مهاجران، دولت جدید مواضعی ضد مهاجران اتخاذ می کند.

کاچینسکی که در زمان نخست وزیری خود به نام دفاع از منافع ملی کشورش با بروکسل، برلین و مسکو رابطه خوبی نداشت، در مخالفت با پذیرش آوارگان، گفته بود: مهاجران می توانند با خودشان بیماری و اختلال در امور به همراه بیاورند.

کد خبر 319559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha