همشهری‌آنلاین: همایش تببین راهکارهای توسعه شبکه توزیع محتوا بر بستر شبکه ملی اطلاعات برگزار شد.

در این همایش معاون وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات و رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروفسور بوریا و رجبی فرد از دانشگاه ملبورن استرالیا به عنوان سخنرانان کلیدی حضور دارند.

مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در این همایش با تاکید براینکه تمام ظرفیت‌های ارتباطی را باید محلی کتیم گفت: سیاست ترافیک محلی یک سیاست جهانی است که سعی می‌کند مراکز حوزه تولید محتوا را تسریع کند و هزینه و سرعت دسترسی را بهبود بخشد.

ربیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: همزمان با رشد شدید محتوا در فضای ارتباطی در ایران یک دهه عقب هستیم.

جهانگرد پیش بینی کرد تا اوایل سال اینده شبکه نسل جهارم موبایل گسترده شود و تعداد گوشی‌های هوشمند در دسترس از ۲۰ میلیون به دو برابر در سال آینده افزایش یابد.

وی اضافه كرد: ما نمی‌خواهیم سهمی در بازار داشته باشیم برای شتاب بخشی شرکت‌های نوپا می‌آییم.

جهانگرد ادامه داد: در دنيا بیشترین پول از تولید محتوا بدست می‌آید درحالی که در کشور ما بیشترین سهم درآمدی را اپراتورها دارند.

محمد خوانساری رییس پزوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نيز در این همایش درباره نیاز به شبکه‌های توزیع محتوا گفت: تاخیر زمانی ارایه خدمات اینترنت از منبع تا مقصد، افزایش کاربران، نامتقارن بودن تقاضای کاربران، نیاز به برخی از خدمات با کیفیت بالا موجب شده است تا ارسال بهینه محتوا و غیر متمرکز شدن محتوا مطرح شود.

کد خبر 319813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha