همشهری آنلاین: معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت از تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

شهادت

به گزارش شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی فقیهی این مطلب را در نخستین نشست مسئولان ایثارگران نیروهای مسلح عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در این جلسه، مسئولان ایثارگران نیروهای مسلح، گزارش مبسوطی از فعالیت های مربوطه در حوزه ایثار و شهادت ارائه کردند و تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح و برنامه ریزی در جهت برجسته سازی روز شهید در نیروهای مسلح مصوب شد.

فقیهی ، ضمن معرفی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت و فرآیند قانونی آن گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ظرفیت ویژه ای در جامعه ایثارگر ایجاد کرده است و بار اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گذشته و حال بر عهده نیروهای مسلح بوده و هست.

معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی، همزبانی و ارتباط جدی و فراگیر با نیروهای مسلح در امر ترویج این فرهنگ مقدس را به عنوان مهم ترین علت برگزاری این جلسه دانست.

وی افزود: این شورا می تواند با همفکری مسئولین ایثارگران نیروهای مسلح محلی برای تدوین قوانین نوین در جهت تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

دبیر شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به قوانین بالادستی در حوزه ایثار و شهادت اظهار کرد: فصل الخطاب وظایف دستگاه ها در این حوزه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه ترویج و تحکیم ایثار و شهادت است و این فرصت تاریخی برای اجرایی کردن منویات معظم له توسط شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است.

سردار سرتیپ پاسدار ناصر سعیدی مدیر ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: با تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، بارقه امید برای علاقه مندان این فرهنگ مقدس ایجاد شده است و اطمینان داریم تغییر و تحولات مناسبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به پرکار بودن و کار تخصصی دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: سرمایه گذاری زیرساختی مناسب در دبیرخانه در حال انجام است.

سعیدی افزود: جامعه ایثارگری، مینیاتور جامعه اسلامی ما به شمار می آید و مسئولان ایثارگران نیروهای مسلح به عنوان خط مقدم این حوزه در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب های فردی، اجتماعی و سازمانی ناشی از جنگ و کمک به تقویت بنیه دفاعی و فرهنگ ایثارگری انجام وظیفه می کنند.

کد خبر 321015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha