جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

شرکت ونداگروپ متعلق به ثروتمندترین مرد چین با پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و رقم‌زدن بزرگ‌ترین معامله فرهنگی خارج از مرزهای شلوغ‌ترین کشور دنیا، استودیو هالیوودی لجندری اینترتینمنت را خرید.

سینوا

به گزارش همشهري، وانگ جيانلين، مالك ونداگروپ كه پيش از اين با ورود به دنياي ورزش بخشي از سهام باشگاه اتلتيكو مادريد اسپانيا را خريده بود، روز سه‌شنبه در پكن پاي ميز معامله نشست و قرارداد خريد لجندري را امضا كرد. اين استوديو تهيه‌كننده فيلم‌هايي چون «گودزيلا» و «دنياي ژوراسيك» است و گفته مي‌شود درآمد فيلم‌هاي آن به 12ميليارد دلار مي‌رسد.

جيانلين پس از تصاحب يك شركت مهم هاليوودي به خبرنگاران گفت: «شركت‌هاي فيلمسازي آمريكايي در اوج صنعت سينماي جهان قرار دارند و آنچه ما امروز انجام داديم، گامي است در راستاي تغيير اين شرايط.» طبق برآورد بسياري از كارشناسان، صنعت سينماي چين در كمتر از 2سال آينده با پشت سر گذاشتن آمريكا به بازار شماره يك دنيا تبديل مي‌شود و از مرز فروش 11 ميليارد دلار مي‌گذرد.

فقط در سال 2015 فيلم 150ميليون دلاري دنياي ژوراسيك حدود يك ميليارد و 700ميليون دلار به‌حساب لجندري واريز كرد. شركت وندا‌گروپ سال 2012 با پرداخت 2ميليارد و 600ميليون دلار مالك سينماهاي زنجيره‌اي AMC آمريكا شد و در خود چين بيش از 200مال، مركز تجاري و هتل‌هاي پرزرق و برق در اختيار دارد. با وجود بحران اقتصادي چين در سال 2015، درآمدهاي وندا‌گروپ بيش از 20درصد افزايش يافت.

کد خبر 321648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha