در تازه‌ترین مناظره تلویزیونی میان چهره‌های مطرح جمهوریخواه که برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبارزه می‌کنند، برای نخستین‌بار یکی از آنها از سیاست‌های عربستان سعودی انتقاد کرد.

جان كاسيچ، فرماندار ايالت اوهايو، در پاسخ به سؤال مجري برنامه مبني بر اينكه آيا حمايت از عربستان سعودي به نفع آمريكاست يا خير گفت كه بزرگ‌ترين مشكل او با عربستان اين است كه اين كشور «حامي» افراط‌گرايي است. او گفت: «آنها چهره‌هاي افراطي را از طريق مدارس مذهبي‌شان حمايت مالي مي‌كنند. اين معامله خوبي نيست. به‌نظر مي‌رسد رؤساي جمهور آمريكا چشمان خود را روي اين واقعيت بسته‌اند.»

انتقاد از عربستان و سياست‌هاي اين كشور در فعاليت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا اتفاقي نادر است و تاكنون در مناظره‌هاي تلويزيوني نامزدهاي جمهوريخواه و در سخنراني‌هاي آنها سابقه نداشته است. براساس سياست‌هاي اين حزب، عربستان متحد اصلي آمريكا در منطقه خاورميانه است.

كاسيچ گفت: «چه به‌عنوان رئيس‌جمهور آينده آمريكا انتخاب شوم چه نشوم، به نفع آمريكاست كه به سعودي‌ها بفهمانيم همچنان از شما حمايت مي‌كنيم و مثل جنگ اول خليج‌فارس در كنار شما خواهيم بود اما بايد از حمايت مالي و آموزش چهره‌هاي مذهبي افراطي دست بردارند». به گفته او اين افراد همان‌هايي هستند كه نه‌تنها به‌دنبال نابودي آمريكا هستند بلكه در نهايت بازمي‌گردند و عربستان را هم نابود مي‌كنند.

کد خبر 321656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha