همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور گفت: با توجه به این که عامه مردم از نخبگان جامعه الگوبرداری می‌کنند این قشر از فرهیختگان برای نجات محیط زیست راهکارهای مناسب ارایه دهند.

نخبگان برای نجات محیط زیست راهکار ارایه دهند

به گزارش ایرنا، محمد درویش روز سه‌شنبه در آیین نخستین جشنواره ملی شعر انسان و طبیعت در شیراز افزود: افزایش خودآگاهی و فرهنگ‌سازی، راهکاری برای نجات محیط زیست است که باید از طریق فرهیختگان، اندیشمندان و شاعران به مردم منتقل شود.

وی بیان داشت: هر روز بر دامنه تخریب طبیعت و مواهب طبیعی افزوده می‌شود و ضروری است مردم آشتی با طبیعت را از نخبگان و فرهیختگان بیاموزند.

درویش گفت: جنگل‌تراشی، جنگل‌خواری، آلودگی هوا، آلودگی خاک، انباشت زباله، پدیده ریزگردها و ده‌ها مورد دیگر از آلودگی محیط زیست همگی ناشی از این است که در بسیاری از این موارد موضوع از سوی نخبگان و فرهیختگان به مردم گوشزد نشده است.

درویش اظهار داشت: این اصحاب اندیشه هستند که باید بتوانند با زبان شعر و ادبیات، موضوع تخریب محیط زیست را گوشزد کنند.

وی نسل جدید را بیش‌تر از گذشته نیازمند آموزش و آگاه‌سازی دانست و افزود: باید به شیواترین، جذاب‌ترین و موثرترین شکل ممکن به مردم و کودکان این سرزمین، آموزش‌های زیست محیطی و مراقبت از طبیعت داده شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: محیط زیست از جمله مقوله‌هایی است که با دانایی پیوند همیشگی دارد و هر چه در این حوزه بیشتر به دانایی توجه شود، دامنه تخریب‌ها کم‌تر می‌شود.

درویش با اشاره به اقدام‌ها و فعالیت‌های موثر زیست محیطی دولت گفت: دولت تدبیر و امید یک دولت زیست محیطی است و به همه بخش‌های محیط زیست توجه خاص و ویژه دارد و موید این موضوع اقدام‌های موثری است که در دو سال گذشته در این حوزه انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان این که افراط و تفریط در محیط زیست محکوم است، بیان کرد: باید به دنبال آموزه‌هایی باشیم که باعث تخریب محیط زیست نشود چرا که ما در مقابل نسل آینده مسئول هستیم.

درویش در بخش دیگری از مطالب خود به دامنه تخریب‌ها و تغییر کاربری‌ها در استان فارس اشاره کرد و گفت: این استان رتبه اول جنگل‌تراشی و تغییر کاربری در کشور را دارد و انجام این کار در استان فارس به مراتب بیش از سایر استان‌هاست.

در جشنواره ملی یک روزه شعر انسان و طبیعت، جمعی از شاعران، اندیشمندان، ادیبان، دوستداران محیط زیست و مسئولان کشوری سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

کد خبر 322248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha