همشهری آنلاین: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه دانشجویان مشمول باید برای دریافت مجوز خروج از کشور خود را به دفاتر استانی ستاد معرفی کنند، گفت: این دسته از دانشجویان که از طریق ستاد برای سفر به عتبات اقدام کرده‌اند، نیازی به پرداخت ۱۵ میلیون‌تومان به نظام وظیفه ندارند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی درباره مجوز خروج از کشور دانشجویان که از طریق ستاد برای سفر به عتبات اقدام کرده‌اند، گفت: آن دسته از دانشجویانی که کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت مقدس سربازی ندارند، مشمول هستند و باید حتما مجوز خروج از کشور را از سازمان نظام وظیفه عمومی اخذ کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: مراحل اخذ مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول به اینگونه است که مشمولان باید 2 میلیون تومان پول نقد و 13 میلیون تومان چک بانکی به عنوان ضامن به سازمان وظیفه عمومی کشور بدهند و همچنین مدارک معافیت تحصیلی و اشتغال به تحصیل خود را نیز ارائه کنند.

وی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تسهیلات خوبی را برای دریافت مجوز خروج از کشور مشمولان فراهم کرده‌ است و براین اساس دانشجویان مشمولی که ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند، باید به دفاتر ستاد در استان‌ محل سکونت خود مراجعه کنند و مدارک تحصیلی خود را ارائه کنند و ما مجوز خروج از کشور آنها را اخذ می‌کنیم.

فقیهی در ادامه تصریح کرد: آن دسته از دانشجویان مشمولی که از طریق ستاد عتبات دانشگاهیان به عتبات اعزام می‌شوند برای دریافت مجوز خروج از کشور نیازی به پرداخت 2 میلیون تومان پول نقد و 13 میلیون تومان چک ندارند و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خروج آنها از کشور را تضمین می‌کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه روزانه 3 تا 4 کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: این کاروان‌ها 40 نفره هستند و با هر کاروان یک روحانی سفر می‌کند و مداح ستاد نیز در نجف و کربلا مستقر است.

وی با اشاره به آغاز اعزام‌ها از روز دوشنبه گفت: نخستین کاروان دانشگاهیان از استان های آذربایجان غربی و کرمان اعزام می‌شود و در روز سه شنبه نخستین کاروان تهرانی‌ها عازم عتبات عالیات می‌شود.

فقیهی در خاتمه اظهار داشت: خروج هر دانشجوی مشمولی از مرز بدون داشتن مجوز خروج از کشور امکان‌پذیر نیست و دانشجویانی که خود را به دفاتر ستاد معرفی نکنند به مشکل می‌خورند.

کد خبر 322524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha