همشهری‌آنلاین: مشاور نظامی وزیر دفاع عربستان اعلام کرد ارتش این کشور در حال حاضر برای انجام مانور نظامی در شمال عربستان، به عنوان بخشی از عملیات آمادگی برای مبارزه با داعش در سوریه آماده می‌شود که احتمالا این مانورها در ماه مارس آغاز خواهد شد.

saudi arabia military drill

 احمد عسيري،مشاور نظامی وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان اظهار داشت: عربستان به شرکای غربی خود اطلاع داده که این کشور برای پیوستن به آنها در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در سوریه آماده است و آمادگی آن را دارد که با اعزام نیروهای زمینی به سوریه در نبرد با داعش با نیروهای این ائتلاف به رهبری آمریکا مشارکت کند.

عسیری با اشاره به این‌که داعش از روش‌های جنگ‌ کلاسیک و جنگ نامتقارن استفاده می‌کند و هم‌زمان از تانک،‌ مین و بمب بهره می‌گیرد،‌ تاکید کرد:‌ ما باید نیروهای خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، او افزود:‌ نزدیک به 20 کشور عربی و اسلامی نیروهای خود را برای آموزش و آمادگی برای نبرد با داعش متحد خواهند کرد.

مشاور نظامی وزیر دفاع عربستان در ادامه گفت:‌ برخی از این کشورها در تمرین‌ها شرکت خواهند کرد و برخی نیز فقط برای کنترل نظامی تمرین‌ها سربازان خود را اعزام خواهند کرد.

عسیری در پایان با تاکید بر این‌که عربستان بیش از هر کشوری از سوی داعش تهدید می‌شود،‌ پیش بینی کرد این مانور در ماه مارس آتی آغاز شود.

کد خبر 324105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha