همشهری آنلاین: عضو حقوقدان شورای نگهبان با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی، گفت: اگر تبلیغات دروغین، پخش پول یا انتشار وعده‌های فریبنده و نشدنی، ملاک انتخاب قرار گیرد، این رفتارها به یک رویه تبدیل خواهد شد.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر محسن اسماعیلی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در جمع مردم شهرستان ورامین، با تأكيد بر وحدت و همدلي بين نيروهاي انقلاب، گفت: اگر وحدت و همدلي برقرار نباشد، عزت و عظمت جامعه از بين مي‌رود و نتیجه‌ای جز شكست را شاهد نخواهیم بود؛ اين سنت خداوند است. پيروزي فقط بر محور حق و باطل نيست بلكه وحدت و همدلي، پيروزي را رقم مي‌زند.

وي افزود: چنانچه انرژي ‌ما صرف بدبيني و بدگويي و خنثي كردن يكديگر شود، معلوم نيست بتوانيم مشكلات را حل كنيم و خود را به دنياي امروز برسانيم.

دكتر اسماعيلي، یکی از راه‌های حل مشکلات و رقم خوردن جهش بزرگ در همه حوزه‌ها را انتخاب متعهدترین و متخصص‌ترین کاندیداها در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست و از تشويق ديگران براي مشاركت در انتخابات و انتخاب كانديداهاي كارآمدتر، به عنوان وظايف شهروندان در انتخابات اسفند ماه نام برد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بايد افرادي را انتخاب كنيم كه علاوه بر تدين و تعهد، از متن مردم بيرون آمده باشند و آن روز كه نياز به فداكاري بوده نيز حاضر بوده باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: اگرچه مجلس خبرگان با زندگي روزمره ما ارتباط مستقيم ندارد اما با اساسي‌ترين مسئله كشور كه رهبري و ولايت فقيه است ارتباط دارد، لذا کسی نبايد نسبت به اين انتخابات، دچار مسامحه و سهل‌انگاري شود.

وی با بيان اينكه مردم با انتخاب خود در اسفند ماه مي‌توانند جهت حرکت آينده کشور را تعيين كنند، گفت: به كساني رأي دهيم كه بداخلاقي نمي‌كنند؛ يعني حتي اگر تخريب‌شان كردند و علیه آنها دروغ نیز گفتند، اما آنها ديگران را تخريب نکرده و دروغ نگویند.

دکتر اسماعیلی در جریان این سفر، با آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک دیدار کرد و با یادآوری خواسته مقام معظم رهبری جهت مشارکت گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه، علاوه بر وظیفه شهروندان برای تشویق افراد جامعه جهت انتخاب بهترین کاندیداها، نسبت به وظیفه سنگین همه مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات تاکید کرد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه حضور در شهرستان ورامین، به دیدار خانواده معظم شهیدان عباسعلی کوشکی و حمیدرضا کتی رفت و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، تاکید کرد: هر امكاني كه در دست داريم را بايد براي هدفي بكار بگيريم كه فرزندان شما براي آن جان خود را فدا كردند. با این حال، همواره نگرانیم که وقتی شهدا را ملاقات می‌کنیم، شرمنده باشیم.

  • اگر يكديگر را طرد كنيم دچار ضررهاي جبران‌ناپذير مي‌شويم

دكتر اسماعيلي همچنين در جشن دهه فجر خانه كارگر با تأكيد بر پرهيز از تشتت در بين نيروهاي انقلاب، گفت:
با مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي زيادي مواجه هستيم كه متاسفانه نسبت به درمان آنها كم‌توجهي صورت مي‌گيرد؛ هر چند گام‌هايي برداشته شده اما كافي نيست.

وي افزود: اگر همه براي حل مشكلات، دست به دست هم دهيم، باز هم سال‌ها طول مي‌كشد كه مردم به سطحي از رفاه و معيشت كه شايسته ملت ايران است، برسند؛ با اين حال اگر پراكنده باشيم و يكديگر را طرد كنيم ممكن است در جهاني كه به سرعت نور حركت مي‌كند، دچار ضررهاي غيرقابل جبران شويم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: ضمن اينكه لازم است براي افزايش مشاركت در انتخابات هفتم اسفند ماه اراده به خرج دهيم، بايد بهترين‌ها را براي حضور در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي انتخاب كنيم.

اسماعيلي با بيان اينكه منظور از انتخاب "بهترين"ها، فقط متدين‌ها نيست، تصريح كرد: بهترين‌ها علاوه بر تدين و تعهد، واجد ويژگي‌هايي نظير كارداني و كارآمدي، آگاهي به مشكلات روز و علاقمندي به آينده كشور هستند كه منافع ملي را فداي منافع شخصي و گروهي خود نمي‌كنند.

  • شش محور سخنان اسماعيلي درباره انتخابات ٧ اسفند ؛ ويژگي بهترين كانديداها

دكتر محسن اسماعيلي همچنين در جمع خانواده معظم شهدا در مراسم عطرافشاني گلزار شهداي اسلامشهر، با تأكيد بر مشاركت گسترده در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، گفت: اصل مشاركت در انتخابات پيش رو براي آينده كشور بسيار مهم است. هر يك رأي بيشتر كه در صندوق ها ريخته شود، براي حفظ ميراث شهدا اثر مباركي دارد.

وي افزود: ديگران را با قدرت به شركت در انتخابات تشويق كنيم تا بالاترين ميزان مشاركت را داشته باشيم و آبرو و مجد و عظمت كشور حفظ شود. دومين وظيفه شهروندان، گزينش انسانهاي سالم و كارآمد است. بايد كساني را انتخاب كنيم كه خود را مديون شهدا مي دانند، پايبند شهدا هستند، آرزويي جز اعتلاي نام پيامبر و اسلام ندارند و داراي دانش و ايمان و عرضه كار كردن هستند.

دكتر اسماعيلي خاطرنشان كرد: كساني را انتخاب كنيم كه علاوه بر سلامت و ايمان، توان شناخت دنياي معاصر و پيدا كردن راه حل براي مشكلات موجود را داشته باشند.

کد خبر 324191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha