همشهری آنلاین: موتورسواران دومین جایگاه را پس از تصادفات خودروهای سواری به خود اختصاص داده‌اند.

مهر نوشت: یکی از عمده ترین صدمات در دنیا ناشی از سوانح رانندگی است بطوریکه هرساله 2.1 میلیون نفر در نتیجه سوانح رانندگی جاده ای از دنیا می روند و میلیون نفر هم ناتوان و یا زخمی می شوند.

از سوی دیگر تلفات ناشی از تصادفات یکی از موضوعاتی است که درکشورهای پیشرفته در حال مطالعه است بطوریکه تخمین زده میشود تا سال 2020 تصادفات جاده ای ششمین عامل مرگ و میر در جهان باشد.

از میان قربانیان تصادفات جاده ای، موتورسواران سهم زیادی را به خود اختصاص می دهند و در بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط و پایین، موتورسیکلت سهم زیادی را در حمل و نقل دارد.

به همین دلیل کاربران از این وسلیه نقلیه نسبت بالایی از افراد صدمه دیده یا فوت شده در راه ها را به خود اختصاص می دهند که این آمار بسیار نگران کننده است.

حضور موتورسواران در جاده ها در کنار دیگر وسایل نقلیه مانند اتوبوس ها، کامیون ها و خودروهایی با سرعت بالا، همواره شرایط پرخطری را به وجود می آورد و آنها در معرض تصادف قرار می دهد.

سازمان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد علت بیش از 80 درصد مرگ‌های موتورسیکلت سواران است ضمن آنکه بیش از 60 درصد کشته‌های موتورسیکلت سواران، زیر 30 سال هستند.

آمارها حاکی از آن است که در فاصله سال‌های 1385 تا 1389، 30 هزار و 901 نفر موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم 25.7 درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را در برمی‌گیرد و این رقم بعد از قربانیان تصادفات خودروهای سواری که 34.6 درصد تلفات را شامل می شود، دومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 324644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha