یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد سال ۲۰۱۵ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان در افغانستان بوده است.

ویرانی جنگ

براساس اين گزارش كه ديروز منتشر شده، طي سال گذشته بيش از 3هزار و 500نفر از مردم افغانستان در اثر جنگ و درگيري در اين كشور جان خود را از دست داده‌اند و حدود 7هزار و 500نفر نيز زخمي شده‌اند. اين آمار نسبت به سال پيش از آن 4درصد افزايش داشته است. افزايش كشته‌ها و زخمي‌ها در افغانستان با خروج نيروهاي خارجي از اين كشور و قدرت‌گيري دوباره طالبان همزمان شده است؛ موضوعي كه نه‌تنها باعث توقف روند خروج كامل اين نيروها از افغانستان شده، بلكه دولت آمريكا را به فكر تقويت حضور نيروهايش در جنوب افغانستان انداخته است.

در گزارش سازمان ملل آمده كه يك چهارم 11هزار نفري كه طي سال گذشته در افغانستان كشته يا زخمي شده‌اند، كودك بوده‌اند. از هر 10نفر نيز يك نفر زن بوده است. اين تعداد تلفات كودكان افغان، از سال 2009تاكنون بي‌سابقه بوده است. 62درصد از تلفات سال گذشته در افغانستان به گروه‌هاي مخالف دولت اين كشور يعني گروه‌هايي همچون طالبان نسبت داده شده است. 14درصد نيز ناشي از عمليات نيروهاي امنيتي دولتي بوده است. اما در 12درصد از تلفات غيرنظاميان، عامل حمله هنوز مشخص نشده است.

در ميان شيوه‌هاي تروريستي، بيشترين تلفات مربوط به بمب‌هاي كنار جاده‌اي و حمله انتحاري بوده است. گزارش سازمان ملل همچنين نسبت به افزايش حمله‌هاي گروه طالبان به ساختمان‌هاي دولتي و دادگاه‌ها هشدار داده است؛ اقدامي كه به افزايش تعداد تلفات غيرنظاميان افغان منجر شده است.

کد خبر 325128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha