پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: طی روزهای آینده از پروژه "وی او دی" (VOD) در کشور رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الله ایوبی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فیلم وعکس استان خراسان که در محل مجتمع فرهنگی سرو کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه به زودی آغاز به کار شبکه "وی او دی" (VOD) را جشن خواهیم گرفت، افزود: با راه‌اندازی «وی او دی» بسیاری از نگرانی‌های جوانان خوش‌ذوقِ مستندساز و تولیدکنندگانِ فیلم‌های کوتاه و انیمشین برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مقدمات "وی او دی" یا ویدئوی درخواستی که بتوانیم تمام فیلم‌های کوتاه و بلند تاریخ سینمای ایران را از طریق گوشی موبایل، لب تاب و دیگر امکانات موجود در دسترس مردم قرار دهیم فراهم شده است، بیان کرد: این یک انقلاب در خدمات‌رسانی به سینما و تصویر در کشور است.

ایوبی با اعلام اینکه این اتفاق بستری مهم برای معرفی جوانان است، بیان کرد: "وی او دی" بستری است که امکان دیده شدن برای همه را فراهم می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این که محافل شعر، ادب و هنر، فرهنگ موسیقی تئاتر و مراسم دینی و... به این زیبایی و در کمال امنیت و آرامش در کشور برگزار می‌شود باید خدا را شاکر بود؛ این شکوه و عظمت را مرهون کسانی هستیم که در مرزهای اسلام و انسانیت مقاومت می‌کنند.

ایوبی با بیان اینکه تمامی مسئولان کاشمر معتقد هستند باید به وضعیت کاشمر و منطقه از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رسیدگی شود، بیان کرد: ایران کشوری است که آوازه فرهنگ و تمدن آن را جهان شنیده است.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در جایی از جهان نیست که مولانا و مثنوی را نشناسند و یا رباعیات خیام را نخوانده باشند، افزود: امروز فقط 140 ترجمه از رباعیات خیام به زبان روسی وجود دارد.

وی از حافظ و سعدی به عنوان گنجینه‌ها و افتخارات این کشور نام برد و گفت: امروز جهان نیازمند چنین شخصیت‌های برجسته‌ای است.

ایوبی با تأکید براینکه این افراد با زبان فرهنگ و هنر باید به جهان معرفی شوند، به اهمیت رسانه تصویری اشاره کرد و افزود: اگرچه کتاب جایگاه خود را هیچ‌گاه از دست نخواهد داد اما امروز به سمت رسانه‌های تصویری گرایش پیدا کرده‌اند؛ به طوری که اگر در گذشته مردم نمی‌شنیدند و نمی‌خواندند باور نمی‌کردند اما امروز مردم باید ببینند تا باور کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از جوانان این کشور در عرصه فیلم و سینما و ساخت فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و فیلم‌های بلند سینمایی فعالیت دارند، اظهار کرد: امروزه آوازه سینمایی ایران جهان را گرفته به نوعی که امروز هیچ جشن و جشنواره‌ای نیست مگر اینکه فیلمی از ایران در آن باشد.

ایوبی با اشاره به اینکه جایی در جهان نیست که امروز از هنر موسیقی و ادبیات سخن بگویند و به فکر موسیقی اصیل و ارزشمند ایرانی و حافظ، سعدی و شاهنامه فردوسی نیفتند، افزود: بدون شک این گنجینه‌های بزرگ فرهنگی، ادبی و معنوی را مرهون خراسانی هستیم که در رأس آن علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی از خراسان به عنوان شناسنامه و هویت کشور نام برد و اظهار کرد: ما هم معتقدیم که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری کشور در شأن این فرهنگ و هنر و این همه جوانان فرهیخته نیست.

وی با بیان اینکه بدون شک شهرستان کاشمر کاستی‌هایی از جمله نبود سالن مناسب، امکانات صدا و... دارد، تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات اما جوانان قدم در راه فرهنگ، هنر و سینما گذاشته‌اند.

ایوبی با تأکید بر اینکه باید شرایط مناسبی برای حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی فراهم شود، عنوان کرد: بزرگان سینمای ایران از جمله میرکریمی، عباس کیارستمی و... از همین محفل‌های کوچک و جشنواره و انجمن‌ها شروع کرده‌اند که توانسته‌اند امروز در سطح کشور و جهان مطرح شوند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها باید وسیله‌ای باشد برای کشف استعدادها، گفت: امسال 195 فیلم به جشنواره فجر ارائه شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

ایوبی با اعلام اینکه در کشورهای اطراف با همه امکانات، بودجه و اراده ملی که دارند سالی یک فیلم نهایت دو فیلم ساخته می‌شود ولی در ایران توان ساخت سالی 200 فیلم وجود دارد، گفت: علی‌رغم این توانایی اما داشتن 300 تا 400 سالن سینما در کشور وضعیت مطلوبی نیست.

وی با اظهار تأسف از اینکه مشغله‌های موجود در کشور ما را از هدف اصلی غافل کرده بود، افزود: مطمئن باشید برای دولت یازدهم دوران غفلت تمام شده و تمام تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد بر ایجاد زیرساخت و اقتصاد فرهنگ و هنر بوده و هست و همه تلاش ما این است که هنر مردمی شود و مردم بتوانند وارد عرصه فرهنگ و هنر شوند و روی پای خودشان بایستند.

کد خبر 325573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha