جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر راه با بیان اینکه تا کنون آمار کشته‌شدگان سانحه فرودگاه مشهد ‪ ۲۸‬نفر است، گفت : ممکن است به این تعداد یک یا دو نفر دیگر افزوده شود و سایر آمارهایی که اعلام می‌شود صحیح و دقیق نیست.

"محمد رحمتی" شنبه شب در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به ایرنا گفت: باید بررسی شود علت انحراف این هواپیما از باند فرودگاه و برخورد آن به تاسیسات خاص فرودگاه چه بوده است.

وزیر راه و ترابری گفت : علت بروز سانحه هواپیمای توپولوف ‪ ۱۵۴‬بندرعباس مشهد توسط کمیسیون سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهای متفرقه هیچ مبنایی ندارد ،تاکید کرد : آنچه قبل از اعلام رسمی و کارشناسی علت حادثه، بیان می‌شود صحیح نیست.

او افزود: تمامی ‪ ۱۱‬خدمه پرواز این هواپیما و مدارک و دستگاه‌های اطلاعات پرواز هم سالم است و این شواهد و اسناد داخل هواپیما برای اظهار نظر درباره علت حادثه کفایت می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایمنی سفرهای هوایی و هواپیما سیاست اصلی و محور فعالیت در پروازهای هوایی است، ادامه داد : این تنها اصلی است که تا کنون از آن تخطی نکرده و کوتاه هم نیامده‌ایم.

رحمتی گفت : اگر هواپیما خارج از استاندارد و نرم پروازی باشد باید کنار گذاشته شود و به آن اجازه پرواز داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد : هواپیماهایی که هم اینک در کشور پروازها را انجام می دهند قابلیت پرواز دارند و عنوان فرسوده را نمی‌توان به آنها اطلاق کرد.

وزیر راه و ترابری گفت : نه هواپیماهای فعال ما خارج از استانداردهای لازم است و نه تعداد حوادث هوایی ما بیش از نرم جهانی است و در چند سال اخیر هم حادثه هوایی چندان دلخراشی را نداشته‌ایم.

وی سقوط هواپیمای ‪ C130‬و نیز هواپیمای سپاه را هواپیمای نظامی دانست و گفت : حوزه فعالیت ما مربوط به هواپیمای تجاری و مسافری است نه نظامی.

رحمتی ادامه داد : نباید حوادث بزرگ نمایی شود و به هر واقعه به اندازه خودش پرداخته شود.

کد خبر 3263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز