یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید سالانه یک میلیون تن گندم از کشور صادر شود.

به گزارش همشهری، محمدرضا اسکندری، افزود: این در حالی است که خوشبختانه وضعیت تولید امسال به گونه‌ای بوده است که در سال جاری می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.وی با اشاره به  تثبیت شدن خودکفایی گندم در کشور ، گفت: به دنبال افزایش سطح زیر کشت گندم نیستیم ، زیرا با همین سطح زیر کشت می‌توانیم تولید مازاد بر نیاز هم داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی محصولات ویژه و الگوی ویژه  وزارت جهاد نیز در این باره تاکید کرد: سال آینده نیز به طور حتم در تولید گندم خودکفا خواهیم بود.

کمال ذبیحی، با بیان اینکه تا 2مهر ماه امسال بیش از 11 میلیون و 220 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از گندم کاران خریداری شده است، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال «11 میلیون و 331 هزار تن » به دلیل دیر آغاز شدن فصل برداشت، یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام بدهی گندم‌کاران و بهای گندم آنها تاکنون به صورت نقدی پرداخت شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه توانستیم مجوز صادرات را کسب کنیم، به طور حتم سال آینده نیز روند صعودی صادرات گندم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای سال آینده نیز برنامه مجوز افزایش صادرات ادامه دارد، افزود: تاکنون کشت گندم در سطح بیش از 5/6 میلیون هکتار آغاز شده است و تا پایان فصل کشت مشخص می‌شود که برای سال آینده چه میزان افزایش سطح زیر کشت تولید و صادرات خواهیم داشت.

کد خبر 32799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز