همشهری آنلاین: زندگی‌نامه ابوسهل مسیحی دانشمند و پزشک ایرانی نیمه‌‌ی دوم قرن چهارم با عنوان «طبیب سرگردان» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی باز نشر شد.

طبیب سرگردان به بازار کتاب رسید

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این کتاب پنجمین عنوان از سری کتاب‌های مفاخر است که به قلم سپیده خلیلی و در سال 1378 برای نوبت اول چاپ شد و اکنون با ویراستاری جدید روانه بازار نشر کتاب شده است.

زندگی پر از فراز و نشیب عیسی بن یحیی - ابوسهل مسیحی - دانشمند و پزشک ایرانی نیمه‌ی دوم قرن چهارم در این اثر با زبانی ساده و شیوا بخشی از تاریخ ارزنده‌ی علمی ایران را روایت می‌کند.

ابوسهل مسیحی علاوه بر پزشکی در دانش‌های دیگر از جمله هندسه، ستاره‌شناسی، ریاضیات، شعر و حکمت نیز آثاری داشته و برخی می‌گویند که او از استادان ابن سینا و ابوریحان نیز بوده است.

این دانشمند بزرگ ایرانی در سال 403 هجری - هنگامی که به همراه ابن سینا از خوارزم به خراسان می‌رفت - در بیابان خوارزم درگذشت.

بر اساس این گزارش سپیده خلیلی، نویسنده این کتاب متولد سال 1338 در تهران است و از سال 1368 به نویسندگی و ترجمه پرداخته است. وی دانش‌آموخته‌ی دکترای روانشناسی از دانشگاه براون شوایک آلمان و عضو انجمن روان‌شناسان کودک ایران است.

خلیلی طی این سال‌ها یک‌صد و پنجاه عنوان کتاب برای خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان ترجمه و تالیف کرده و از این راه جوایز مختلفی نیز از جشنواره‌های کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره مطبوعات کودک، دوچرخه طلایی و .... به دست آورده است.

کتاب «طبیب سرگردان» آخرین عنوان از مجموعه مفاخر است که در 108 صفحه و به صورت مصور در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است.

کد خبر 328464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha