مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: با تکمیل بخش‌هایی از بانک اطلاعاتی افراد کشور، بیمه زنان خانه‌دار ادامه می‌یابد.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: در صورت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی خواهیم توانست بیمه زنان خانه‌دار کشور را ادامه دهیم.

به گفته وزیر رفاه و تأمین اجتماعی کشور در صورت جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد در یک بانک اطلاعاتی و دسترسی آسان به وضعیت زندگی افراد، دولت خواهد توانست تا از گروه‌های متفاوت حمایت و پشتیبانی کند.

مصری افزود: در شرایط کنونی درباره زنانی که واجد شرایط برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه زنان خانه‌دار باشند اطلاعات صحیحی در دست نیست، به همین دلیل ادامه این طرح امکان‌پذیر نخواهد بود.

به این ترتیب تنها با ثبت و ضبط وضعیت و شرایط زندگی زنان و با درج کد ملی در پرونده‌هاشان می‌توان تعیین کرد که چه تعدادی از زنان در شرایطی به سر می‌برند که نیازمند استفاده از شرایط بیمه زنان خانه‌دار هستند.

براساس گفته‌های وزیر رفاه فاز نخست بانک اطلاعاتی افراد کشور در بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود و از همان هنگام نیز دولت زنانی را که نیازمند حمایت بیشتر و برخورداری از بیمه زنان خانه‌دار هستند شناسایی و نسبت به بیمه آنان اقدام خواهد کرد.

حمایت از 16 گروه آسیب‌پذیر کشور در انتظار تصویب مجلس

حمایت از 16 گروه از اقشار آسیب‌پذیر کشور در انتظار تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وزیر رفاه، با اعلام این خبر گفت: در صورتی که نمایندگان لایحه فرستاده شده از سوی دولت را تصویب کنند، دولت خواهد توانست 16 گروه جدید را حمایت کند. مصری در حاشیه چهارمین جلسه شورای ملی سالمندان گفت: چنانچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این لایحه رأی دهند، تقریبا تمامی گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض آسیب کشور با حمایت دولت از شرایط بهتری برخوردار خواهند شد.

به اعتقاد مصری حمایت از گروه‌های مورد نظر، تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد که بررسی لایحه فرستاده شده از سوی دولت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وزیر رفاه با اشاره به این‌‌که لایحه مورد نظر از سوی دولت با دو فوریت به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد اما نمایندگان با دو فوریت آن مخالفت کردند افزود: پس از مخالفت نمایندگان با دو فوریت لایحه مصرف منابع حاصل از صرفه‌جویی بنزین بررسی این لایحه در دستور عادی کار نمایندگان قرار گرفته و ناچاریم تا فرا رسیدن زمان بررسی منتظر بمانیم.

نمایندگان مجلس ماه گذشته با فوریت لایحه اصلاح بند (و) ماده 1 قانون برنامه چهارم توسعه درخصوص نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه جویی بنزین مخالفت کرد نه، نخست 2فوریت این لایحه به رأی گذاشته شد که با 67 رأی موافق و 115 رای مخالف و 10 رای ممتنع به تصویب نرسید.

سپس یک فوریت آن به رای گذشته شد که با 75 رای موافق و 115 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه تصویب نشد.

در بخشی از این لایحه آمده بود: سالانه مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای کمک به بیمه بیکاری و حمایت از زنان سرپرست خانوار و برای تعمیم بیمه درمان افراد فاقد بیمه و توسعه تأمین اجتماعی هزینه می‌شود که از این میزان 2هزار میلیارد برای تکمیل بیمه بیکاری و 8هزار میلیارد ریال برای توسعه تأمین اجتماعی است.

بن غیرنقدی 9 میلیون نیازمند بعد از رمضان توزیع می‌شود

با پایان ماه مبارک رمضان بن غیرنقدی گروه‌های آسیب‌پذیر کشور توزیع خواهد شد.

این بن غیرنقدی امسال معادل 32 هزار تومان خواهد بود که بین 6 میلیون نفر از مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی و 3 میلیون از پشت‌نوبتیها توزیع می‌شود. به گفته وزیر رفاه تنها تفاوت اساسی در تنوع محصولاتی است که امسال برای دریافت با بن‌های غیرنقدی در نظر گرفته‌ شده‌است.

دریافت‌کنندگان این بن‌ها امسال می‌توانند به مراکز معرفی شده مراجعه کرده و بر اساس اعتبار بن‌های‌شان به خرید هر یک از کالاهای موجود در فروشگاه اقدام کنند به این ترتیب هیچ اجباری در خرید نوع ویژه‌ای از کالا نخواهند داشت.

به گفته وزیر رفاه توزیع بن‌های غیرنقدی بر اساس کد ملی و افراد نیازمند شناسایی شده انجام می‌شود.

سالمندان کشور بیمه‌درمان می‌شوند

این گزارش همچنین حاکی است شورای ملی سالمندان، برقراری بیمه درمان برای تمامی سالمندان کشور را پیگیری می‌کند. بر اساس آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون سالمند در کشورمان فاقد هر نوع بیمه درمان باشند.با تصویب بیمه همگانی درمانی برای سالمندان  در صورت ایجاد بانک اطلاعات سالمندان کشور، این گروه از افراد در صورتی که تحت پوشش هیچ‌ نوع بیمه درمانی نباشند، خواهند توانست از خدمات رایگان دولت برای درمان بهره‌ببرند.

به اعتقاد وزیر رفاه با تکمیل بانک اطلاعات سالمندان کشور سال ‌آینده یک میلیون نفر از این گروه شناسایی و تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گیرند و برای این کار سازمان‌های مسئول فراخوان خواهند داد.

کد خبر 33078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز