قیمت نفت در بازارهای جهانی طی روزهای پایانی هفته گذشته با افزایش مواجه شد تا به سطح ۴۵دلار در هر بشکه برسد.

روز چهارشنبه قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال تا 45دلار و 80سنت پيش رفت اما روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته روند نزولي ملايمي در بازار حاكم شد تا بهاي طلاي سياه به 44دلار و 51سنت برسد.درحالي‌كه بعد از نشست بي‌نتيجه روز يكشنبه در دوحه، توليد‌كنندگان نفت اين سيگنال را به بازار ارسال كرده‌اند كه همچنان امكان رسيدن به توافقي در زمينه محدود شدن عرضه وجود دارد، قيمت نفت در مسير افزايش گام برداشت.

عبدالله البدري، دبيركل اوپك گفته كشورهاي عضو اوپك به ايده فريز توليد باز خواهند گشت و ممكن است گفت‌وگوهايي را در اين زمينه با ديگر كشورها داشته باشند. گفت‌وگوهاي دوحه پس از آن شكست خورد كه عربستان اعلام كرد بدون مشاركت همه اعضا ازجمله ايران توليد خود را محدود نخواهد كرد. ديويد لنوكس، تحليلگر بازار نفت در مؤسسه فت پرافتس در سيدني گفت: «اگر شما نگاهي به نشست دوحه بيندازيد مي‌بينيد كه مسائل ژئوپليتيك بر مسائل تجاري سايه افكنده بود و از اين‌رو نشست شكست خورد...من فكر مي‌كنم با نزديك شدن به نشست بعدي اوپك در‌ماه ژوئن ما شاهد وقوع مجدد همان اتفاق خواهيم بود. مسائل ژئوپليتيك بر مسائل تجاري سايه خواهد افكند، به‌ويژه اگر شاهد ثبات نسبي يا افزايش قيمت نفت باشيم.»

در همين حال ايران در حال افزايش صادرات نفت و رساندن آن به 2ميليون بشكه در روز است. در همين رابطه سيدمحسن قمصري مدير امور بين‌الملل شركت نفت با اشاره به آغاز صادرات نفت ايران به يونان، اعلام كرد: روزانه ۶۰ هزار بشكه نفت به اين كشور اروپايي صادر مي‌شود.

کد خبر 331419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha