دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری دو : ۱- آرزوهای خود را دقیق و کمّی کنید داشتن فضای مبهم از یک ایده، یکی از موانع تبدیل شدنش به هدفی قابل دستیابی است.

 آرزوهاي خود را با اعداد و ارقام و زمان مشخص رسيدن به آنها دسته‌بندي كنيد. مثلا با خودتان بگوييد من مي‌خواهم تا 6‌ماه آينده به اين ميزان مشخص درآمد ماهانه برسم. يا فلان رتبه كنكور را در فلان رشته به‌دست بياورم. به اين شكل آرزو‌ها به اهداف تغيير شكل مي‌يابند.

2- ابزارهاي لازم براي تحقق آنها را مشخص كنيد
به شكلي كاملا واقع‌بينانه تمام ابزار‌هاي لازم براي رسيدن به آرزويي كه داريد را مشخص كنيد. قسمتي از آنها را كه خود بايد به‌دست آوريد مهيا كنيد و در مابقي از دوستان و منابع خود كمك بگيريد. مشورت با افراد موفقي كه به آرزوي فعلي شما رسيده‌اند، يكي از راه‌هاي فوق‌العاده براي تبديل آرزوي شما به هدف شماست.

3- آرزوهاي واهي را كنار بگذاريد
با خود رو راست باشيد. داشتن آرزوهاي غيرواقعي كار آدم‌هاي مصمم نيست. گاهي ما با ساختن فضايي غيرواقعي از شهر رؤيايي خود، خواسته يا ناخواسته خود را از تلاش براي رسيدن به يك هدف واقعي معاف مي‌كنيم. در فكر، بلندپرواز باشيد و در عمل، واقع‌گرا.

4- به جاي آرزو كردن اراده كنيد
جمله بسيار زيبايي كه بسيار از ما شنيده‌ايم را به ياد بياوريم: انسان‌هاي ضعيف آرزو مي‌كنند و انسان‌هاي قوي؛ اراده. بلافاصله بعد از مشخص‌شدن نقشه راهتان، به سمت نخستين و دست يافتني‌ترين هدف حركت كنيد. اين كار يعني اراده كردن.

5- كمال‌گرايي را كنار بگذاريد
آفت رسيدن به بسياري از آرزوها، صد درصد طلبي است. اگر به 10درصد آرزوهايتان با تبديل كردن آنها به اهداف ملموس و واقعي برسيد، از هزار سال در جا زدن در خيالات و اوهام كمال‌گرايانه‌اي كه شما را از نقطه صفر يك ميلي‌متر جابه‌جا نمي‌كنند بهتر است.

کد خبر 331724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha