جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز پنجشنبه به رسانه‌های خبری اطلاع داد، با ۱۶ نظامی آمریکایی که عامل حمله به بیمارستان قندوز واقع در شمال افغانستان بوده‌اند برخورد انضباطی شده‌است.

حمله هوایی به بیمارستان

به گزارش شبكه خبري سي‌بي‌اس آمريكا، اين مقام ارشد بدون ذكر نام خود در بيانيه‌اي كه در اختيار رسانه‌ها قرار داده گفته‌است، جزئيات برخورد با 16نظامي آمريكايي ازجمله 2ژنرال 2ستاره در بيانيه‌اي كه پنتاگون به‌زودي منتشر مي‌كند اعلام خواهد شد. زمستان گذشته نظاميان آمريكايي در حمله هوايي به بيمارستان متعلق به سازمان پزشكان بدون مرز در قندوز در شمال افغانستان، علاوه بر تخريب اين بيمارستان پر از بيمار و مجروح، حدود 50نفر را كشتند.

سازمان پزشكان بدون مرز اين حمله مرگبار را بي‌رحمي غيرقابل توجيه خواند و در چندين بيانيه و مصاحبه خواستار محاكمه عاملان آن و تحقيق بين‌المللي درباره آن شد. پنتاگون ضمن «اشتباه» خواندن اين حمله مدعي شد، اطلاعاتي از سوي منابع افغان در قندوز دريافت كرده‌بود كه طالبان در اين بيمارستان مخفي شده‌اند.

منابع افغان اما اين ادعا را رد كردند. كانون درگيري با طالبان بيش از 500متر با اين بيمارستان فاصله داشته است. آسوشيتدپرس 3ماه پيش از گزارشي خبر داد كه توسط يك گروه مستقل آمريكايي درباره اين حمله تهيه شده‌است. در اين گزارش آمده‌است، هواپيماي آمريكايي طي 29دقيقه بيش از 211گلوله به سمت اين بيمارستان شليك كرده‌است.مقام ارشد آمريكايي كه از برخورد انضباطي با نظاميان آمريكايي عامل اين حمله خبر داده، تشكيل پرونده قضايي و احتمال محاكمه براي اين افراد را رد كرده‌است.
خبر حمله به اين بيمارستان در كنار افزايش تلفات غيرنظامي حملات پهپادهاي آمريكايي به نقاط مختلف افغانستان، با واكنش منفي مردم اين كشور روبه‌رو شده و دولت كابل را به كوتاهي در اين زمينه متهم كرده‌اند.

کد خبر 332192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha