معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: ۱۴۰ بنگاه اعم از شرکت‌های سهامی یا دارایی دولت، در فهرست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی می‌توانند نسبت به خرید آنها اقدام‌کنند.

داوود خاني گفت: سازمان خصوصي‌سازي فهرستي از بنگاه‌هاي‌ دولتي براي واگذاري به سرمايه‌گذاران خارجي تهيه كرده است تا از اين طريق بتواند به توسعه زيرساخت‌ها و زيربناي اقتصاد ايران كمك كند. به‌طور قطع، هر قدر بخش خصوصي توانمند شود، اقتصاد ايران قدرتمند‌تر خواهد شد. وي گفت: سازمان خصوصي‌سازي از 1100شركت كه از سال 1380تا‌كنون در فهرست واگذاري‌ها بود، بيش از 50درصد را واگذار كرده است؛ اما تعدادي از شركت‌ها به‌دليل فراهم نبودن شرايط واگذاري و تعدادي نيز به‌علت صدور مصوبه انحلال يا تحصيل يا ورشكستگي، از فهرست واگذاري‌ها خارج شده‌اند.

خاني ادامه داد: از تعداد شركت‌هاي اشاره‌ شده، اكنون در حدود 140بنگاه اعم از شركت‌هاي سهامي يا دارايي دولت، در فهرست واگذاري سازمان خصوصي‌سازي قرار دارد كه سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي مي‌توانند نسبت به خريد آنها اقدام كنند. او افزود: هم‌اكنون سازمان خصوصي‌سازي در برنامه‌ريزي خود، هيچ تكليفي در جهت انتخاب نوع شركت‌ براي سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي تعيين نكرده است و هر سرمايه‌گذاري، بسته به نوع سليقه و تخصص و امكان مالي خود، مي‌تواند هر يك از شركت‌هاي حاضر در فهرست واگذاري‌ها را انتخاب كند. معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ گفت: البته برخي از شركت‌هاي دولتي موجود در فهرست واگذاري‌ها، مطابق با سليقه سرمايه‌گذار خارجي نيستند.

کد خبر 332335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha