دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

تحقیقات پلیس پایتخت درخصوص فروش چک‌پول‌های جعلی آنها را به مخفیگاه مردی رساند که خانه‌اش را به محلی برای جعل چک‌پول و مدارک تحصیلی تبدیل کرده بود. این متهم که مدرک دکتری ‌آی‌تی دارد پیش از این نیز به اتهام فروش مدرک جعلی دیپلم زندانی شده بود.

متهم

چند روز قبل يكي از پليس‌هاي افتخاري كلانتري103 گاندي با فردي روبه‌رو شد كه مقدار زيادي چك‌پول جعلي در اختيار داشت و مي‌خواست آنها را بفروشد. اين فرد گفته بود حاضر است 77قطعه چك‌پول 50هزار توماني را 500هزار تومان بفروشد. به اين ترتيب پليس افتخاري موضوع را به افسران تجسس كلانتري اطلاع داد و به دستور سرگرد محمد افشاري، رئيس‌كلانتري نقشه دستگيري فروشنده چك‌پول‌هاي جعلي طراحي شد.

طبق اين نقشه پليس افتخاري در پوشش خريدار چك‌پول با اين فرد در ميدان ونك قرار گذاشت و همزمان تيم نامحسوس كلانتري محل قرار صوري را تحت نظر گرفت. دقايقي بعد وقتي فروشنده چك‌پول‌ها به نام مجيد در آنجا حاضر شد مأموران او را دستگير كردند. با دستگيري اين مرد تحقيقات تخصصي در اين‌باره به افسران پايگاه سوم پليس آگاهي سپرده شد.

مجيد در بازجويي‌ها مدعي شد كه چك‌پول‌ها متعلق به جاعلي سابقه‌دار به نام غلامرضا (33ساله) است. در چنين شرايطي مرد جاعل دستگير شد و مأموران در مخفيگاه وي ده‌ها برگ چك‌پول جعلي، مهر‌هاي جعلي مربوط به مراكز تحصيلات تكميلي، ده‌ها برگ گواهينامه جعلي و يك دستگاه كپي رنگي كشف كردند.

در همان بررسي‌هاي اوليه معلوم شد غلامرضا داراي مدرك دكتري در رشته آي‌تي و از جمله مجرمان سابقه‌داري است كه پيش از اين به اتهام صدور ده‌ها فقره ديپلم جعلي دستگير و به تحمل 8سال زندان محكوم شده بود اما توانسته با سپردن وثيقه از زندان خارج شود. سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: اقدام بموقع مأموران سبب شد همه چك‌پول‌هاي جعلي قبل از هرگونه اقدام كشف شود. به گفته وي هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سر مي‌برند و تحقيقات از آنان ادامه دارد.

 

کد خبر 333365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha