همشهری آنلاین: عضو ارشد حزب باتاسونا (شاخه سیاسی اتا) دستگیری 23 عضو این حزب را اعلام جنگ دولت اسپانیا علیه جدایی طلبان باسک خواند

به گزارش بی بی سی، روز پنجشنبه 11 اکتبر نیرو‌های پلیس اسپانیا با حمله به محل تشکیل جلسه کمیته اجرایی باتاسونا در ایالت باسک، 23 نفر از اعضای این حزب را دستگیر کردند.

این حمله به عنوان بخشی از عملیات 4 ماهه پلیس اسپانیا در برخورد با فعالان سیاسی باتاسونا انجام گرفته بود. در جریان این عملیات جهارماهه ارنالدو اوتگی رییس باتاسونا نیز به اتهام مورد تمجید قرار دادن تروریسم بازداشت شده بود.

برناردو بارنا  که تنها مقام ارشد حزب باتاسوانا است که تا کنون  توسط نیرو‌های دولتی دستگیر نشده است در شهر بندری سان سباستیان در ایالت باسک واقع در شمال اسپانیا خطاب به خبرنگاران، دستگیری‌های روز پنجشنبه را  آدم ربایی توصیف کرد.

بارنا افزود:این عملیات پلیسی از طرح دولت اسپانیا مبنی بر اعلام جنگ تمام عیار علیه استقلال ایالت باسک پرده برداشت.این مقام ارشد حزب باتاسونا گفت:سرکوب‌ها باعث عقب نشینی ما نمی‌شود.

حمله روز پنجشنبه به جلسه‌ کمیته اجرایی باتاسونا که به طور محرمانه در شهرک سگورا برگزار می‌شد، به دستور قاضی ارشد ضد تروریسم بالتاسار گارسون انجام گرفته بود.گارسون از قصاتی بود که موافقت خود را با صدور رای ممنوعیت فعالیت سیاسی باتاسونا در اسپانیا اعلام کرده بود.

حزب باتاسونا در سال 2003 به دلیل محکوم نکردن خشونت‌‌های گروه جدایی طلب اتا علیه مردم اسپانیا و همچنین عدم قطع ارتباط خود با اتا ، از فعالیت سیاسی در اسپانیا منع شده بود. پیش از آنکه فعالیت سیاسی باتاسونا در اسپانیا ممنوع اعلام شود، این حزب 15 درصد از کرسی‌های شورای محلی و دولت ایالتی را در اختیار داشت.

کد خبر 33390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز