مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵
۰ نفر

الهام مصدقی راد: تهران حداقل باید ۴هزار مسجد داشته باشد درحالی‌که هم‌اکنون با هزار و ۹۶۴مسجد، فقیرترین استان در داشتن مسجد است که ۲۰درصد آنها نیز از فرسودگی شدید رنج می‌برند.

 حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده، رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران روزگذشته در نشست خبري خود اين موضوع را عنوان كرد والبته گفت كه هم‌اكنون 126باب مسجد در پايتخت در حال احداث است كه تا پايان سال بين 20تا 30باب آنها مورد بهره‌برداري قرارخواهد گرفت.

وي همچنين با اشاره به كمك‌هاي شهرداري به مساجد و حوزه‌هاي علميه تهران اعلام كرد كه سال گذشته حداقل مبلغ 500هزارتومان به مساجد كمك مالي شده تا درمناسبت‌هاي مختلف برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و مذهبي خود را به خوبي اجرا كنند. وي البته تأكيد كرد كه كمك به مساجد وظيفه ذاتي شهرداري نيست اما همانطور كه رهبر معظم انقلاب هم در ديدار با شهردار تهران فرموده‌اند اقدام خوبي است كه شهرداري انجام مي‌دهد.

7هزار مورد كمك به مساجد و حسينيه‌ها براي برگزاري مناسبت‌ها در سال 94، توزيع محصولات فرهنگي، اهداي يك‌ميليون تومان كمك مالي به 400مسجد برگزار‌كننده مراسم اعتكاف، ارائه تجهيزات مورد نياز براي شست‌وشو و غبارروبي مساجد در دهه آخر‌ ماه شعبان و استقبال از‌ ماه مبارك رمضان، نصب بنرهاي حاوي پيام‌‌هاي مذهبي و... ازجمله اقداماتي بود كه صادق‌زاده به آنها اشاره كرد. به گفته مشاور شهردار تهران، برخي مساجد تهران بسيار قديمي و فرسوده بوده و اصول مهندسي در ساخت آنها رعايت نشده كه نيازمند كمك‌هاي بسياري هستند. اين موارد توسط كارشناسان امور مساجد بررسي و براساس آن به اين مساجد كه بيشتر در نقاط محروم قرار دارند كمك مي‌شود. البته شهرداري در حال كار روي مساجد فرسوده است تا درصورت نياز تخريب و نوسازي يا ترميم شوند.

  • ارائه 150متر رايگان به متقاضيان احداث مسجد همراه با كاربري تجاري

رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري در ادامه با تأكيد براينكه مساجد نبايد دولتي شوند به دراختيار قراردادن زمين توسط شهرداري و ساخت مسجد توسط مردم اشاره كرد و افزود:‌ درصورت تقاضاي شهروندان براي احداث مسجد همراه با كاربري تجاري، 150متر تجاري به‌صورت رايگان و بدون اخذ عوارض به اين درخواست تعلق مي‌گيرد.

رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري به برگزاري نماز جماعت در 220بوستان تهران همزمان با روز طبيعت اشاره كرد و افزود:‌ به همت معاونت فرهنگي در تمام نقاط تهران صداي اذان شنيده مي‌شود. پيش از اين نيز مساجد براي برگزاري نماز صبح باز نبودند اما هم‌اكنون 750مسجد در پايتخت نماز صبح را به جماعت برگزار مي‌كنند كه اين از بازخوردهاي فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه مساجد است. صادق‌زاده تأكيدكرد كه شهرداري تهران در امور داخلي مساجد دخالتي ندارد و اين مسئوليت مركز رسيدگي به امور مساجد است.

کد خبر 334005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha