سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: شکست داعش و سایر گروه‌های افراطی و خشن تنها راه ایجاد انسجام اجتماعی در لیبی است.

جان کری، وزير خارجه آمريكا در نشست خبری مشترک در وین اتریش به همراه وزیر امور خارجه ایتالیا و نخست‌وزیر دولت وحدت لیبی گفت: هدف بلندمدت ما این است که لیبی ثبات داشته باشد ، در داخل صلح داشته باشد و متحد و امن باشد. این هدف بسیار اهمیت دارد اما در عین این‌که اهمیت دارد آنی و فوری هم هست. هیچ کسی این مسئله را بهتر از سران لیبی درک نمی‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: سران لیبی می‌دانند که رقابت‌های شخصی و یا کشمکش داخلی چه لطمه‌هايی به مردم  و اقتصاد لیبی و امنیت آن وارد می‌کند. ظهور افراط گری ، نتیجه بهره برداری از این وضعیت است. همه ما كه اینجا هستیم درباره انسجام اجتماعی کشور لیبی نگرانیم و به دنبال برداشتن گام های مهم برای رفع کردن این نگرانی ها هستیم.

كري افزود: بیانیه‌ای که ما تهیه کردیم به صراحت مشخص می کند که حمایت کامل جامعه بین‌المللی از دولت وحدت ملی چه‌قدر اهمیت دارد. دولت وحدت ملی تنها نهادی در لیبی است که می تواند کشور را متحد کند و به بحران اقتصادی و درد و رنج انسانی مردم لیبی خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جان کری در ادامه صحبت هایش گفت: تنها راه ایجاد انسجام اجتماعی در لیبی که برای شکست‌دادن داعش و سایر افراطی های خشن لازم است، همین است. این نیروهای افراطی می‌خواهند لیبی را به عقب برانند و به آدم‌کشی و خشونت و نبرد بر سر جاه طلبی های شخصی بازگردانند که در خدمت منافع کل لیبی نیستند بلکه به دنبال منافع خود هستند. امروز جامعه بین‌المللی درمورد این هدف، یک‌صدا صحبت کرد.

جان کری پس از صحبت درباره چشم‌اندازهای داخلی در لیبی گفت: حدود پنج سال پیش بود که لیبی یک دیکتاتور را سرنگون کرد، سوالی که باید از خود بپرسیم این است که لیبی در پنج سال آینده چگونه کشوری خواهد بود؟ همین امر انگیزه‌بخش حضور امروز ما در اینجا بود. ما می خواهیم اجماع ایجاد کنیم. لیبی این فرصت را دارد که کشوری ایمن برای شهروندان آن باشد یا این‌که می‌تواند یک پناهگاه امن برای تروریست‌ها و گرفتار اختلاف و هرج و مرج باشد.

کد خبر 334136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha