چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه 15 مهر برگزار شد و در این جلسه شهردار تهران از برنامه 15 روزه شهرداری برای لایروبی جوها و مسیرهای آبی مناطق شمال شهر، خبر داد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر درباره مصوبات و بحث‌های این جلسه گفت: در جلسه امروز، اعضاء شورا به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی- اقتصادی- زیست‌محیطی- فرهنگی و اجتماعی و ارائه زمان بندی برای کلیه طرح‌های شهرداری تهران رسیدگی کردند.

در این مصوبه از سوی شورا به جمعی مأموریت داده شده بود که موضوع فوق را بررسی و تصویب کند. اعتراض فرمانداری به این مورد بود که تصویب لوایح و طرح‌ها از وظایف ذاتی شوراست و قابل تفویض نیست. این مصوبه پس از اصلاح دوباره به فرمانداری ارجاع شد.

دانشجو با اشاره به گزارش قالیباف شهردار تهران در جلسه شورای شهر گفت: شهردار تهران در گزارش اعلام کرد که شهرداری تهران از دیروز در یک برنامه 15 روزه اقدام به لایروبی جوها و مسیر‌های آبی مناطق شمال از خیابان انقلاب به بالا کرده‌است. پس از 15 روز جوهای مناطق جنوبی لایروبی خواهد شد.

همچنین به‌دلیل درخواست شهروندان از روز دوشنبه در یک برنامه 15 روزه هم سطح‌سازی‌ دریچه‌های معابر از محور میدان انقلاب به پایان آغاز شده‌است و پس از آن هم سطح‌سازی‌ها‌ دریچه‌های مناطق شمالی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای شهر افزود: در این جلسه شهردار تهران اعلام کرد با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضائیه و دادستانی تهران با کسانی که زباله‌های واحد‌های صنعتی و ادارات را در جو‌های آب تخلیه می‌کنند و به محیط‌زیست شهری صدمه می‌زنند برخورد قانونی خواهد شد.

دانشجو گفت: در جلسه امروز اعضا شورا برخی از شکایت‌های مردمی را که به آنان رسیده است به شهردار تهران منتقل کردند و از ایشان خواستند تا به این موارد رسیدگی شود.

وی درباره این شکایت‌ها گفت: جمعی از شهروندان به تاکسی‌هایی که بدون مسافر در شهر تردد می‌کنند اعتراض داشتند که مقرر شد نظارت جدی‌تر بر تاکسی‌ها صورت گیرد. همچنین از اعضاء شورا بر ارائه خدمات بهتر و روان‌تر با حفظ شان شهروندان تهرانی در میادین میوه و تره‌بار تأکید کردند.

دکتر دانشجو افزود: در جلسه امروز این بحث مطرح شد که روزنامه همشهری می‌تواند پل خوبی بین شهروندان و مدیریت شهری باشد از شهردار تهران درخواست شد که به مسئولان همشهری جهت ایفای مسئولیت اطلاع رسانی با حفظ واقع‌بینی تأکید کند.

ضمن اینکه شورای اسلامی شهر تهران از انتقادات سازنده و کارشناسی و علمی نسبت به عملکرد خود و دیگر بخش‌های مدیریت شهری استقبال می‌کند.

کد خبر 33440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز