اعضای شبکه گلدکوئیست با اجاره‌کردن خانه های مسکونی ، جوانان روستایی را به عضویت شبکه درآورده و از آنها کلاهبرداری می کردند.

رئیس پلیس استان تهران  روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای باند گلدکوئیست در توضیح شیوه کلاهبرداریهای گلدکوئیستی  گفت: از مدتی قبل اخباری درباره فعالیت گسترده اعضای دو شبکه‌ هرمی در کرج به ماموران گزارش می شد ،  با افزایش گزارشها ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی اقدامات گسترده‌ای را جهت شناسایی اعضای شبکه ها در دستور کار خود قرار دارند.

ماموران در جریان تحقیقات  پی بردند که اعضای این شبکه فعالیت بسیار گسترده‌ای در سطح کشور دارند بطوریکه جوانان و نوجوانان روستایی را پس از شناسایی با وعده‌های کسب درآمدهای هنگفت، اغفال کرده و از استانهای دور دست با درنظر گرفتن خوابگاه برای آنها به شهرستان کرج می‌کشاندند تا آنها را وارد شبکه کنند.

بررسی های بعدی درباره این شبکه نشان داد که گردانندگان اصلی آن دو نفر به نام‌های «علیشاه» و «حاصل» هستند که با دریافت مبلغ 15میلیون ریال از فریب‌خوردگان اقدام به عضوگیری  آنها می‌کردند وسپس با اسکان دادن متقاضیان ساده لوح در خوابگاهها از آنها برای عضو گیری استفاده می‌کردند.
با شناسایی دو مرکز و محل سکونت موقت متعلق به این باند ، 47 نفر از عوامل این شبکه طی عملیاتهای جداگانه‌ای دستگیر شدند

به گفته سردار زارعی رئیس پلیس استان تهران  ،در بازرسی‌های  صورت‌گرفته از محل‌های ملاقات و پرزنت‌کردن اعضا، تعداد زیادی جزوات، کتاب، و سی دی، کاتالوگهای آموزشی و تبلیغی و ... کشف و ضبط شد.

متهمین اصلی ضمن پذیرش اتهام عضویت در شبکه اعتراف کردند دهها میلیون تومان از زیر مجموعه‌های خود گرفته اند و از این طریق درآمدی در حدود 12 هزار دلار برای خود کسب ‌کردند.

کد خبر 3347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز