دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تجاری هلند در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه ملی صنایع دستی محل بسیار مناسبی برای خریداران خارجی برای خرید و تجارت هستند که با تمهیدات همه‌جانبه باید بیشتر تقویت شوند.

به گزارش ایسنا، «رنه ریبیک»، تاجر هلندی در بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از تجمیع همه گونه‌های صنایع‌دستی در یک محل گفت: نخستین‌بار است که برای انعقاد چند قرارداد کاری و تجاری جدید به ایران سفر کرده‌ام و اگر بخواهم دوباره صنایع دستی بخرم، دوباره به ایران سفر می‌کنم.

وی افزود: این نمایشگاه به خوبی برنامه‌ریزی شده و همه‌چیز بسیار خوب است. اینکه از همه نوع صنایع‌دستی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، برای بسیاری از خریداران، تاجران و صادرکنندگان داخلی و خارجی خوب و سودمند است.

این تاجر هلندی یادآور شد: در بازدید از این نمایشگاه خریدهای خوبی انجام دادیم تا در هلند به فروش برسانیم، محصولاتی که بسیار نمونه و خاص هستند.

«ریبیک» بیان کرد: بیشتر در حوزه مبلمان، تزئینات داخلی و تجهیزات خریدهایی را صورت دادیم تا در هلند به فروش برسد.

وی در این زمینه پیشنهاد کرد: اگر امکان تبلیغات برون‌مرزی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها نیز صورت بگیرد، می‌تواند در تبادل و معرفی صنایع دستی با کیفیت و اصیل ایرانی در دنیا موثر واقع شود.

این تاجر هلندی تصریح کرد: معتقدم این گونه نمایشگاه‌ها بیشتر به فروش و توسعه صنایع‌دستی کمک می‌کند که امیدواریم در سال‌های آینده هم شاهد برگزاری آن باشیم.

این خریدار هلندی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در فروش و صادرات صنایع‌دستی بسیار تاثیرگذار است. همچنین نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه ملی صنایع دستی محل بسیار مناسبی برای خریداران خارجی و تجارت محسوب می‌شوند که باید بیشتر تقویت شوند.

«ریبیک» بیان کرد: در اروپا هم در نمایشگاه‌ها محصولات جدید را به نمایش می‌گذارند تا ضمن آشنایی مردم به خرید این آثار کمک شود. این نکته هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده و خریدار مهم و مفید است. باید تاکید کنم که از آرامش و هماهنگی امور در ایران بسیار شگفت‌زده شدم.

این گروه هلندی در ادامه بازدید و خرید خود از نمایشگاه ضمن دیدار با معاون صنایع دستی، در زمینه برنامه‌های آینده برای صادرات صنایع دستی ایران نیز بحث و تبادل نظر داشتند.

در این راستا معاون صنایع دستی بیان کرد: این نخستین تجربه برای دعوت از هیئت‌های خارجی برای بازدید و خرید از نمایشگاه بود که تجربه خوبی نیز بود و امیدواریم در سال‌های بعد بصورت گسترده‌تری این امر صورت پذیرد.

بهمن نامور مطلق افزود: حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه برای ما بسیار مهم و کمک کننده است.

او تاکید کرد: امیدواریم سازمان تجارت جهانی در ایران با توجه به وظیفه‌ای که در این رابطه دارد، به ما کمک کنند تا در این رابطه موفق‌تر عمل کنیم. در سال‌های آینده نیز حتما با این سازمان هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

در روزهای گذشته نیز رایزن فرهنگی چین، سفیر بلغارستان و دیگر هیات‌های خارجی از نمایشگاه بازدید و خرید داشته‌اند.

بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران که از 5 خردادماه شروع به کار کرده بود، امروز دوشنبه (10 خردادماه) به کار خودش پایان می‌دهد.

کد خبر 335461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha