چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدید‌ترین رتبه‌بندی ارزشمند‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت BrandZ شرکت گوگل را به عنوان باارزشترین شرکت جهان معرفی کرده‌است.

براساس گزارش CNN، شركت گوگل با ارزش برندي برابر 229 ميليارد دلار ارزشمند‌ترين برند جهان به شمار مي‌رود. ارزش برند گوگل طي سال گذشته 32 درصد افزايش داشته‌است و به اين شكل به ارزشمند‌ترين برند جهان تبديل شده‌است.

اين شركت در زمينه جستجو‌هاي آنلاين رتبه اول را در جهان غرب از آن خود كرده‌است و معمولا به عنوان يكي از بهترين كارفرماها در جهان شناخته مي‌شود. اما گفته مي‌شود شركت مادر گوگل، آلفابت كه در زمينه‌هايي از قبيل خودروهاي بدون راننده و تحقيقات ضد پيري فعاليت دارد،‌ توانسته ارزش كلي برند گوگل را ارتقا دهد تا حدي كه بتواند جايگاه  اپل به عنوان ارزشمند‌ترين برند جهان را از آن خود سازد. اين اولين‌باري نيست كه گوگل توانسته در رتبه‌بندي BrandZ رتبه اول را از آن خود سازد،‌اين شركت در سال‌هاي 2007 تا 2010 و همچنين 2014 به عنوان ارزشمند‌ترين برند شناخته شده‌بود.

شركت اپل برخلاف سال گذشته، به عنوان دومين برند ارزشمند سال 2016 معرفي شده‌است،‌زيرا ارزش اين برند در سال گذشته با هشت درصد كاهش مواجه شده‌ و به 228 ميليارد دلار رسيده‌است. پس از اپل شركت مايكروسافت با ارزشي برابر 122 ميليارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته‌است، ارزش برند اين شركت طي سال گذشته پنج درصد افزايش داشته‌است.

برند AT&T با افزايش 20 درصدي ارزشش به 107 ميليارد‌ دلار دست يافته و در رتبه چهارم قرار دارد و پس از آن برند فيس‌بوك با ارزش 103 ميليارد دلار، ويزا با ارزش 101 ميليارد دلار، آمازون با ارزش 99 ميليارد دلار، Verizon با ارزش 93 ميليارد دلار، مك‌دونالد با ارزش 89 ميليارد دلار و IBM با ارزش 86 ميليارد دلار رتبه‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 336383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha