همشهری آنلاین: خبرگزاری رسمی امارات روز چهارشنبه اعلام کرد خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس این کشور برای سران کشورهای اسلامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیام تبریک فرستاد اما اشاره‌ای به محل اقامت وی نکرد و این باعث ایجاد سوال‌های زیادی در مورد سرنوشت و دلیل مخفی نگه داشتن محل اقامتش شد.

 سفر رئیس امارات و سوال های بی پاسخ در مورد وضعیت وی

به گزارش ايرنا، خبرگزاری رسمی امارات 'وام' چند روز پیش در یک خبر کوتاه اعلام کرد که خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات برای انجام یک سفر خاص ٬ابوظبی را ترک کرد و بر خلاف معمول ٬جزئیات این سفر را شرح نداد و تصویری دال بر اینکه رئیس امارات کشور را ترک کرده منتشر نکرد.

خبر خبرگزاری امارات سوالات بسیاری را ایجاد کرد به ویژه با توجه به اینکه تا کنون هیچ خبری در مورد بازگشت رئیس امارات از این سفر منتشر نکرده است.

در همین راستا ٬اطلاعات رسیده حاکی از آن است که محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ٬ عهده دار وظایف معمول رئیس امارات است و به نمایندگی از سوی شیخ خلیفه که سالها است از صحنه امارات ناپدید شده است٬ فعالیت می کند .

وام خاطرنشان کرد: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح دو تماس از محمد ششم شاه مغرب و حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به مناسبت حلول ماه رمضان دریافت کرد.

ولیعهد ابوظبی در این شرایط عملا به عنوان رئیس امارات به فعالیت ادامه می دهد و در همین راستا خالد متعب العبیدی وزیر دفاع عراق را به حضور پذیرفت و با وی در خصوص تقویت مناسبات دوجانبه و تحولات و رخدادهای منطقه به بحث و گفت وگو پرداخت.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی (وام) روز شنبه گذشته گزارش داد که شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس این کشور ٬ امارات را برای سفری خاص ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، این نخستین سفر شیخ خلیفه به خارج از زمان سکته قلبی وی در سال 2014 به این سو به شمار می رود.

شیخ خلیفه رئیس خاندان حاکم بر ابوظبی که بزرگ ترین امارت از هفت امیرنشین این کشور ا تشکیل می دهد، از زمان درگذشت شیخ زاید بن سلطان آل نهیان پدرش در سال 2004، ریاست کشور امارات را بر عهده داشته است.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و برادر کوچک تر شیخ خلیفه٬ در 10 سال گذشته در بیشتر مذاکرات در بخش های انر‍ژی و دفاع گرفته تا سرمایه گذاری و امور سیاسی، به نمایندگی این کشور حضور یافته است.

امارات متحد واشنگتن، تولید کننده عمده نفت خام در حوزه خلج فارس و عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و شورای همکاری خلیج فارس به همراه عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین و عمان است.

کد خبر 336451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha