همشهری آنلاین: مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد، دكتر حمید میرزاده در اين مراسم با بیان اینکه بیش از 300 سالن اجتماعات در واحدهاي مختلف دنشگاه آزاد اسلامي داير است، گفت: عمده اين سالن‌ها داراي قابلیت عرضه آثار هنری و سینمایی هستند.

وي افزود: در فاز اول تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت ارشاد، 40 سالن با اولویت مناطق محروم و شهرهای فاقد سینما شناسایی شده که می‌توان آن را به سیستم دیجیتال تجهیز کرد و فیلم‌های سینمایی را نمایش داد.

میرزاده خاطرنشان کرد: 40 درصد از دانشجویان کل کشور، 70 هزار هیات علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و 37 هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند و این تعداد نشان‌دهنده پتانسیل خوب برای جذب مخاطب به سینما است.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر دانشجویان و اعضای هیات علمی، عموم مردم نیز می‌توانند از فیلم‌های اکران شده استفاده کنند، گفت: فضای فرهنگی ایجاد شده در دانشگاه آزاد به روی تمامی اهالی فرهنگی و اصحاب رسانه و علاقمندان به مشارکت در فعالیت‌های سینمایی بدون هیچ چشمداشت سودجویانه‌ای باز است.

میرزاده با بيان اينكه توسعه فرهنگی در تمامی جوامع بستری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود، تاکید کرد: طرح مورد نظر قرار است اغلب در شهرهایی که سینما ندارند نمایش داده شود. در واقع اولویت با شهرهای بدون سینما است. به همین دلیل تقارنی با نمایش فیلم‌ها به صورت گسترده ندارد یا فیلم‌هایی به نمایش گذاشته خواهد که به صورت موازی در سینماها روی اکران نباشد.

بر طبق اين گزارش، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ابتدای این مراسم گفت: با توجه به تالارها، سینماها و سالن‌های اجتماعات در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، می‌توان آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز و فیلم‌های سینمایی را در آن اکران کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این همکاری بین دو نهاد دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده تا بتوانیم فیلم‌های سینمایی مناسب را بعد از بررسی حقوقی، مالی و محتوایی فیلم‌ها توسط سازمان سینمایی در اختیار دانشگاه آزاد بگذاریم تا نمایش داده شود و دانشگاه نیز جلسات نقد و بررسی با حضور اساتید مختلف در حوزه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی و شاخه‌های مختلف هنری را برگزار کند.

بر اساس این تفاهمنامه، سازمان سینمایی ضمن تعریف حق رایت دانشگاهی، امکان اکران فیلم‌های سینمایی در دانشگاه را فراهم و بر اساس عرف موجود سینمایی معمول در کشور، بخشی از فروش گیشه را به تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی اختصاص می‌دهد.

همچنین تبلیغات فیلم‌های سینمایی در محیط دانشگاه به عهده دانشگاه بوده و هزینه آن به انضمام هزینه‌های سالن طبق عرف معمول به دانشگاه تعلق می‌گیرد. به موجب این تفاهم‌نامه امکانات پخش دیجیتال فیلم توسط وزارت ارشاد و سایر تجهیزات سالن توسط دانشگاه آزاد تامین می‌شود.

کد خبر 336532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha