دبیر کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تأکید بر اینکه محل دپوی کالاهای قاچاق از این استان خارج شده است به تسنیم اعلام کرد، گزارش‌های به‌دست آمده حاکی از آن است که انبارهای گندم در برخی استان‌های همجوار، به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده است.

علي‌اكبر پوراحمد نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده براي ناامن‌سازي‌ فضاي استان تهران براي قاچاقچيان و نگهداري كالاهاي قاچاق اعلام كرد، با اين اقدامات شاهد هستيم كه در ماه‌هاي اخير محل دپوي كالاهاي قاچاق از استان تهران به استان‌هاي همجوار تغيير كرده و انبارهاي گندم در برخي از استان‌هاي همجوار استان تهران به محل دپوي كالاهاي قاچاق تبديل شده است. وي افزود: هماهنگي‌هاي لازم با استان‌هاي همجوار انجام شده و مقرر شده است تا شناسايي باندها و محموله‌هاي قاچاق در استان تهران اتفاق افتاده و عمليات دستگيري متهمان و كشف محموله‌ها با اقدام مشترك استان‌هاي درگير انجام شود.

  • نبود كالاي قاچاق در سيلوهاي بخش خصوصي

اين ديدگاه دبير كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران با واكنش برخي فعالان بخش خصوصي و مسئولان دولتي مواجه شده است به‌نحوي كه ديروز دبيركل كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي با بيان اينكه سيلوهاي بخش خصوصي قادر به نگهداري حجم بالاي كالاي قاچاق نيست اعلام كرد، به‌طور كلي در سيلوهاي گندم و غلات نمي‌توان كالاي ديگري نگهداري كرد و پيدا شدن كالاي قاچاق در انبارهاي گندم بي‌معناست، مگر آنكه در اطراف اين سيلوها انبارهاي مسقفي وجود داشته باشد كه كالاي قاچاق در آنها نگهداري شود.

كاوه زرگران با بيان اينكه با توجه به شكل ظاهري سيلوها نگهداري كالايي به غيراز غلات در سيلوهاي بخش خصوصي ممكن نيست، تلاش كرده تا بخش خصوصي را از اتهام نگهداري كالاهاي قاچاق در سيلوهاي گندم مبرا كند، با وجود اين وي احتمال نگهداري اين كالاها در انبارهاي مكانيزه اطراف برخي سيلوهاي گندم كه در اختيار بخش خصوصي نيست را رد نكرده است.

  • سيلوهاي گندم دولتي هم كالاي قاچاق ندارند

همچنين معاون وزير جهادكشاورزي در واكنش به پيداشدن كالاهاي قاچاق در سيلوهاي گندم استان‌هاي همجوار تهران اعلام كرد، در سيلوهاي گندم دولتي به غيراز گندم چيز ديگري ريخته نمي‌شود و تا به امروز چنين چيزي در بخش دولتي به گوش من نخورده است. علي قنبري با بيان اينكه شركت بازرگاني دولتي به‌عنوان يك شركت دولتي، چنين چيزي را ندارد و من در مجموع چنين اخباري را تا به امروز نشنيده‌ام كه كالاي قاچاق در سيلوهاي گندم قرار گيرد، افزود: در سيلوهاي دولتي گندم چنين چيزي وجود خارجي ندارد و كالاي قاچاق در آنها يافت نمي‌شود.

کد خبر 336579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha