چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

گروه بورس: عرضه تدریجی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران از روز 18 مهر آغاز شد.

سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی ضمن اعلام این خبر افزود: براساس مصوبه هیأت عالی واگذاری، از 18 مهر عرضه 3درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت تدریجی به عموم مردم‌آغاز شد.

پیش از این 7 درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت فرد آغاز شده بود.

عقدایی در ادامه افزود: با عرضه 3درصد از سهام شرکت مس با 7درصد سهامی که پیش از این در بورس عرضه شده است میزان سهام شناور شرکت مس که در بورس عرضه شده است به 10درصد خواهد رسید.

معاون  سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از سهام شرکت مس نیز در روزهای آتی در بورس عرضه خواهد شد، گفت: به زودی یک بلوک 5درصدی از سهام شرکت مس نیز در بوس عرضه خواهد شد و این موضوع در جلسه هیأت عالی واگذاری که هفته آینده برگزار می‌شود  به تصویب خواهد رسید.

عرضه سهام شرکت مخابرات

عقدایی همچنین ضمن تأیید عرضه سهام شرکت مخابرات ایران در روز اول دی ماه گفت: روز اول دی ماه 7میلیارد از سهام شرکت مخابرات، معادل 5درصد از سهام این شرکت برای کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از عرضه سهام مخابرات مابقی سهام این شرکت در قالب یک مزایده واگذار خواهد شد یا خیر؟ گفت: بله، پس از عرضه 5درصد از سهام این شرکت و کشف قیمت سهام مخابرات، باتوجه به اینکه این شرکت دارای چندین مشتری خارجی است، سهام مخابرات در قالب یک مزایده بین المللی به فروش خواهد رسید.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی گفت:3 کنسرسیوم خارجی خواهان خرید سهام شرکت مخابرات ایران هستند.

سید مهدی عقدایی افزود : کنسرسیوم‌هایی از آسیا، اروپا و کشورهای عربی پیشنهادهایی را برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران به سازمان خصوصی سازی ارائه کرده‌اند.

وی با بیان این‌که سازمان خصوصی‌سازی در انتظار ارسال گزارش‌های تلفیقی و 6ماهه تلفیقی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران است، اعلام کرد: پذیرش این شرکت اواسط آبان ماه جاری در بورس اوراق بهادار انجام خواهد شد.

عقدایی در مورد زمان ورود سهام بانک‌ها در بورس اوراق بهادار تهران گفت: پذیرش بانک‌ها از آذرماه امسال آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های زمان بندی شده، بانک‌های صادرات و ملت نخستین بانکی‌هایی هستند که در بورس اوراق بهادار عرضه خواهند شد. معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد:عرضه تدریجی 3درصد از سهام شرکت‌های ملی صنایع و یک درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان از روزچهارشنبه  در بورس اوراق بهادار آغاز شد.

عقدایی از تاخیر در عرضه بلوکی سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) خبر داد و گفت : پس از متعادل شدن سهام این شرکت در بازار، عرضه 5درصد بلوکی مپنا در بورس اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد.

عرضه 5 درصد (معادل 7میلیارد سهم) از سهام شرکت مخابرات ایران روز اول دی ماه امسال برای کشف قیمت در بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.

کد خبر 33673

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز