چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شورای شهر انتقاد به متمم بودجه عمرانی سال 86 شهرداری را غیرمنطقی دانست.

خسرو دانشجو در این باره گفت: اگر تقاضای دریافت پروانه در سال جاری افزایش یافته است آیا شهرداری باید به متقاضیان بگوید که به دلیل پرشدن سقف درآمدی‌اش دیگر نمی‌تواند به تقاضاها پاسخ بدهد؟

وی شکل‌گیری رویکرد برنامه محور و تعیین زمان آغاز و پایان طرح‌ها را در حال نهادینه شدن در شهرداری تهران عنوان کرد. محمد علی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه افزایش درآمدشهرداری از ناحیه فروش تراکم نشانه بی‌برنامگی نیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های شهرداری طی یکی دو سال اخیر برنامه‌ای‌تر بوده است وبه همین دلیل  لازم است نواقص موجود در بودجه سال 87 شهرداری رفع و جبران شود.

وی ‌تاکید کرد:  کمیسیون بودجه شورا هنگام تصویب بودجه شهرداری با احتیاط نسبت به پیشنهاد اولیه شهرداری نگاه کرده است و به منظور جلوگیری از ایجاد تعهدی بدون قابلیت اجرا، بودجه 86 شهرداری را با رقم کمتری به تصویب رسانده است، در صورتی که پیشنهاداولیه  شهرداری به واقعیت نزدیک‌تر بوده است.

مرتضی طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در این رابطه گفت: درآمدها و نوع طرح‌هایی که توسط شهرداری اجرا می‌شود توسط خود شورا تعیین ‌شده و به تصویب رسیده است و شهرداری نمی‌تواند خودسرانه عمل کند.

وی افزود: لازم است که برنامه 10 یا 5 ساله‌ای برای شهر تهران توسط کمیته‌های تخصصی شورا و مدیران شهرداری طراحی و تدوین شود و برنامه‌های سالیانه شهرداری نیز بر اساس آنها تعیین شده و به تصویب برسد؛این اقدام موجب می‌شود که شهرداری دیگر بر اساس برنامه‌های مقطعی و صرفا سالانه وارد عمل نشود و اقدامات خود را بر اساس برنامه بلند مدت تصویب شده توسط شورای شهر طراحی کند.

 ازطرف دیگربه اعتقاد بیادی پول زیاد به دست آوردن مایه خوشحالی نیست چون اکثر این درآمد از طریق فروش تراکم بوده است؛ باید درآمدها تفکیک و مشخص شود که منابع درآمد پایدار تا چه اندازه پیگیری شده است چراکه وقتی برای شهرداری منبع لایزال پایدار فروش تراکم وجود دارد دیگر کسی دنبال سایر منابع درآمدی پایدارنمی‌رود.

 رسول خادم دراین باره خبرداد:‌ راهبردهای لایحه درآمد پایدار شهرداری به شورا آمده است و جلساتی نیز برای بررسی آن تشکیل شده است. خادم دراین باره گفت: تحقق بودجه عملیاتی،‌ نظامات متعددی را می‌طلبدوکاری است که باید فراتر از 4 سال به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی شهرداری نیاز به اصلاحات زیر ساختی دارد. حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیزبا بیان اینکه استفاده بهینه از محل افزایش درآمد صد درصدی صدور پروانه‌ها، در اجرای طرح‌‌های عمرانی بسیار مهم است گفت : اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی همچون شهید باکری و تونل توحید نیازمند تزریق بودجه است‌ وبه اعتقاد من درخواست 80 میلیارد تومان اعتبارازسوی شهرداری برای این پروژ ها درخواست درستی است.

 ‌شکیب ادامه داد: وقتی شهرداری برای اجرای طرح‌های خود با انواع معارضین ملکی وتاسیساتی و... مواجه می شودمجبور به متوقف کردن کار وتمرکزبر طرح‌های بدون معارض است که همین هزینه‌ها را افزایش می‌دهد اما وی درعین حال صحبت‌های بیادی را از این منظر که شهرداری باید درآمدهایش را بر اساس منابع پایدار برنامه‌ریزی کندنیزدرست ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، ادامه بررسی لایحه «اصلاح و متمم بودجه عمرانی 86 شهرداری تهران» به دلیل اتمام زمان به جلسه غیرعلنی روز یکشنبه هفته آینده موکول شد.

کد خبر 33702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز