چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی (INSTP) از پذیرش دو پیشنهاد ایران در پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی کمیته دائم همکاری‌های علمی فناوری سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

مالی

به گزارش ايسنا، دکتر مجید متقی‌طلب با اشاره به برگزاری سی‌ودومين نشست كميته اجرايی و پانزدهمين اجلاس مجمع عمومی كميته دائم همكاری‌های علمی فناوری سازمان همكاری اسلامی (COMSTECH)، افزود: این نشست با حضور وزرای علوم و فناوری كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامي در اسلام آباد پاكستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در پانزدهمين اجلاس مجمع عمومی كميته دائم همكاری‌های علمی فناوری سازمان همكاری اسلامی از سوی ایران گزارشی در خصوص توسعه علم و فناوری ارائه و در آن دو پیشنهاد ارائه شد که مورد پذیرش قرار گرفت و در قطعنامه پایانی این مجمع نیز بر آن تاکید شد.

متقی‌طلب، این دو پیشنهاد را «ایجاد فن بازار» و «ایجاد صندوق‌های خطرپذیر» برای کشورهای اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: با مسئولین بانک توسعه اسلامی نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شد که مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقبال کشورهای اسلامی از پیشنهادات ایران خاطرنشان کرد: متعاقب ارائه این گزارش، چند کشور اسلامی مذاکراتی در زمینه‌های ایجاد فن‌بازار و صندوق‌های خطرپذیر به ما داشتند و وزیر علوم تاجیکستان نیز رسما از ایران دعوت کرد تا موضوعات فن‌بازار و صندوق‌های خطرپذیر را برای اساتید و محققان آنها تشریح کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور از فرصت‌های ایجاد شده در این زمینه استفاده کند.

رییس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی (INSTP) با اشاره به وضعیت علمی کشورهای اسلامی و موفقیت آنها برای برندسازی، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها اسلامی در قبال ایران موضع‌گیری‌های سیاسی دارند؛ ولی با برخی دیگر از کشورهای اسلامی نیز مانند مالزی همکاری‌های خوبی داریم.

متقی‌طلب تصریح کرد: ‌علاوه بر آن همکاری‌هایی با کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه قزاقستان و آذریایجان داریم.

کد خبر 337169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha