زنان پایتخت، ۲۶ درصد از مسافران حمل‌ونقل شهری را تشکیل می‌دهند. هم‌اکنون از ۲۰ میلیون سفر شهری روزانه در تهران، ۱۲میلیون سفر از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

در اين ميان، سهم بانوان تهراني بيش از 3ميليون سفر شهري در روز است. اين خبري بود كه در جلسه بررسي نحوه اجراي مصوبه شوراي شهر با عنوان «برنامه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران» در ناوگان حمل‌ونقل عمومي اعلام شد.به گفته زهرا لهراسبي‌‌پور، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، با توجه به اعتماد و اطمينان روزافزون خانواده‌ها به وسايل نقليه عمومي، امروز حمل‌ونقل عمومي به انتخاب اول بانوان تهراني براي انجام سفرهاي شهري تبديل شده است. ‌

همچنين ناوگان اتوبوسراني پايتخت روزانه 4.5ميليون مسافر را جابجا مي‌كند كه 1.2ميليون مسافر يعني بيش از 27درصد از آنها را بانوان تشكيل مي‌دهند. سال گذشته هم 1.3ميليارد جابجايي در تهران از طريق ناوگان اتوبوسراني انجام شد كه 30درصد از آن يعني 390ميليون جابجايي به بانوان اختصاص داشت.

در بخش تاكسي نيز 27درصد مسافران تاكسي را بانوان تشكيل مي‌دهند. هم‌اكنون در ناوگان تاكسيراني پايتخت نزديك به 2هزار تاكسيران خانم در قالب تاكسي بانوان مشغول به‌كار هستند كه از‌ اين تعداد، 70درصد را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند. در‌ ناوگان تاكسيراني از مجموع 16هزار راننده سرويس مدرسه در تهران، 7هزار راننده خانم هستند.

کد خبر 338093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha