فهیمه پناه‌آذر: بازیگری که با وجود داشتن تجربه حضور در چند مجموعه مهم، با «کیمیا» به مردم و مخاطبان تلویزیون معرفی شد، این روزها دومین همکاری خود را با جواد افشار روی آنتن دارد.

بازیگر

سوگل طهماسبي پس از «روزگار قريب»، «يوسف پيامبر»، «مهرآباد»، «فاصله‌ها» و البته« كيميا»، همراه چند بازيگر ديگر طولاني‌ترين سريال تلويزيون به گروه توليد «برادر» پيوست. از اين بازيگر 31ساله به تازگي فيلم داستاني «هنگامه» هم با موضوع شهيدان مدافع حرم به نمايش درآمده است. با طهماسبي درباره كارهاي تازه‌اش گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • چطور شد كه بعد از كيميا، در برادر هم با افشار همكاري كرديد؟

من 10سال پيش در فيلمي تلويزيوني به كارگرداني ايشان بازي كرده بودم و كيميا دومين تجربه همكاري ما بود. پس از نهايي شدن فيلمنامه، آقاي افشار نقش مريم را در سريال برادر براي من درنظر گرفته بود كه من هم با خواندن فيلمنامه آن را بسيار دوست داشتم و پيشنهاد را پذيرفتم.

  • در برادر نقش يك خبرنگار را بازي مي‌كنيد. براي طبيعي‌تر شدن اين نقش چقدر تحقيق كرديد؟

با برخي خبرنگاران حوزه هنر دوست هستم و هر هفته با چند نفر از آنها صحبت مي‌كنم. براي اينكه بتوانم نقش را خوب درك كنم، مدتي در تحريريه يكي از روزنامه‌ها حاضر شدم و با چند نفر از دوستانم هم صحبت كردم. حرفه خبرنگاري ويژگي‌هاي خاص خود را دارد؛ افراد دنبال يك موضوع خاص هستند و من اضطراب‌ها و تنش‌ها را مي‌ديدم كه در نهايت در قالب مصاحبه و گزارش چاپ مي‌شد. كنجكاوي، زمان‌سنجي و نوع حرف زدن خبرنگاران از ويژگي‌هايي است كه سعي كردم براي ايفاي نقش درنظر بگيرم.

  • معمولا چه معيارهايي را براي انتخاب نقش درنظر مي‌گيريد؟

بيشتر نقش‌هايي را انتخاب مي‌كنم كه آن را دوست داشته باشم و بتواند به تجربه‌هايم اضافه كند. كارگردان و گروهي كه قرار است با آن همكاري كنم، برايم بسيار مهم است. تجربه كيميا بسيار خوب بود. يك سال و نيم با گروه افشار كار كردم و اين همكاري تجربه‌هاي زيادي برايم به همراه داشت. به همين دليل باز هم دوست داشتم با گروه همراه شوم.

  • بازي در تلويزيون را ترجيح‌مي‌دهيد يا دوست داريد در سينما هم حضوري پررنگ داشته باشيد؟

هر بازيگري دوست دارد عرصه‌هاي مختلف را تجربه كند. با اينكه چند كار سينمايي داشته‌ام اما بدم نمي‌آيد در اين عرصه باز هم خودم را محك بزنم و حتي در نقش‌هاي اصلي‌تر بازي كنم.

  • يكي از نقدهايي كه به مجموعه برادر مي‌شود، تكراري و كليشه‌اي بودن شخصيت‌ها و داستان است.

ببينيد! گاهي مسائل كوچك اما مهم در اطراف ما وجود دارد كه ناديده گرفتن آن مي‌تواند سبب‌‌ساز مشكلات و مسائل بزرگ‌تر شود، فكر مي‌كنم عنوان كردن اين مسائل در سريال‌ها و دادن برخي نصيحت‌ها حتي به‌صورت مستقيم لازم است هر چند كليشه‌اي و تكراري به‌نظر برسد. داستان برادر در جامعه ما وجود دارد، مردم آن را حس مي‌كنند و اين حس را از بازخوردها مي‌توان فهميد.

  • اما اين كليشه و پيام‌هاي مستقيم ممكن است تماشاگر را دلزده كند.

يك نكته هم وجود دارد؛ مگر ما در دنيا چقدر موضوع براي ساختن سريال داريم. ممكن است گاهي كليشه‌اي هم در سريال باشد اما معتقدم داستان برادر براي مردم آشناست و حالا از زاويه ديد كارگردان و نويسنده‌ ديگري به آن پرداخته شده است.

  • اداي دين به شهيدان مدافع حرم

سوگل طهماسبي در «هنگامه» نخستين فيلم داستاني با موضوع مدافعان حرم بازي كرد و اين فيلم توانست فانوس ششمين جشنواره مردمي فيلم عمار را در بخش داستاني و نقش اول بازيگر زن از آن خود كند. او درباره حضور در هنگامه مي‌گويد: «وقتي فيلمنامه را خواندم، خيلي دوست داشتم نقش را بازي كنم و خالصانه در فيلم حضور يافتم. نمي‌شود گفت اداي دين اما تا اندازه‌اي توانستيم گامي كوچك براي معرفي شهيدان مدافع حرم برداريم. خوشبختانه خانواده‌هاي اين شهيدان هم فيلم را دوست داشتند و من از اين بابت خوشحالم».

کد خبر 338848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha