همشهری آنلاین: یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

به گزارش  مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال۹۵، محمدحسین فرهنگی در موافقت با این لایحه گفت: باید هر چه زودتر تکلیف لایحه بودجه سال ۹۵ روشن شود، بنابراین این لایحه باید با فوریت مورد بررسی قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه موضوع یارانه‌ها در این لایحه نکته‌ای قابل توجه است، افزود: برخی هزینه‌هایی که در این باره در بودجه ۹۵ آمده است به طور مشخص درباره کسانی است که در روزهای اخیر فیش‌های حقوقی نجومی آنها در رسانه‌ها منتشر شد. خنده‌دار است که اینها یارانه بگیرند، بنابراین باید از دریافت یارانه حذف شوند. همچنین علیرضا محجوب نیز به عنوان یکی دیگر از نمایندگان با فوریت این لایحه مخالفت کرد، اما محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: برای سال جاری برنامه گسترده‌ای از سوی دولت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه برای اشتغال و افزایش تولید ملی وجود دارد.

وی افزود: برای کمک به بخش خصوصی باید نظام بانکی فعالانه در جهت اعطای تسهیلات اقدام کند.

نوبخت با بیان اینکه نظام بانکی در حال حاضر با دو مشکل مطالبات معوق فراوان و عدم کفایت سرمایه مواجه است، تصریح کرد: با آنچه دولت در اصلاح قانون بودجه پیشنهاد کرد می‌توانیم همه بدهی‌های دولت به پیمانکاران را از طریق اعطای اوراق مالی تسویه کرده و همین اوراق در قالب بدهی پیمانکاران به نظام بانکی پرداخت شود.

وی گفت: می‌توان از ردیف مشخصی در بودجه که در حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان در بانک مرکزی است، نسبت به فعال شدن بانک‌ها استفاده کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی منتظر تسهیلات سرمایه در گردش هستند که با این اقدام می‌توان به ارائه تسهیلات به این واحدها کمک کرده و موجب افزایش اشتغال شد.

به گزارش مهر، یک فوریت این لایحه با ۱۴۲ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از ۲۴۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

کد خبر 339178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha