چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشوری در اطلاعیه شماره ۳۸خود نسبت به وقوع رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در پاره ای از مناطق و احتمال وقوع سیلاب موقتی در این مناطق هشدار داد.

flood

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در دو روز آینده در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان و در پاره ای نقاط جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

گزارش مزبور تاکید دارد که در این شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد که برای جلوگیری از بروز خسارت احتیاط لازم ضروری است.

گزارش ادامه داده است که بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی تشکیل توده گردوغباری در مرز سوریه و ترکیه را نشان می دهد، با توجه به مدلهای عددی و حرکت آهسته و غربسوی این توده از اوایل شب و فردا صبح شمال غرب کشور، استانهای آذربایجان غربی، پاره ای مناطق آذربایجان شرقی و کردستان را با غلظت کمتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه آمده است: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و شرقی کشور، امروز و فردا در جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال سسیتان و بلوچستان بویژه منطقه زابل رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

گزارش مزبور توصیه می‌کند: برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهید لازم بکار گرفته شود.

کد خبر 339215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha