معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع فیش‌های نجومی نباید باعث مخفی‌کاری فسادهای هزارمیلیاردی شود، از دارندگان این فیش‌ها خواست تا خودشان استعفا کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، اسحاق جهانگيري اظهار داشت: متأسفانه عده‌اي با دريافت‌هاي غيرمتعارف و نجومي، قلب مردم را جريحه‌دار كردند كه دولت از اين بابت رسما از مردم عذرخواهي مي‌كند. به گزارش همشهري، اين اظهارنظر معاون اول رئيس‌جمهور در شرايطي عنوان شده است كه به گفته داوود محمدي، رئيس كميسيون اصل 90مجلس، حدود 950مدير دولتي بين 15 تا 50ميليون تومان حقوق در‌ماه مي‌گيرند.

اسحاق جهانگيري در گزارشي كه قبلا به رئيس‌جمهور ارائه داده و روز گذشته منتشر شد، اعلام كرد: افرادي كه در تصميم‌گيري غيرقانوني نسبت به پرداخت‌هاي غيرمتعارف ذينفع بوده‌اند ضمن بركناري از مسئوليت و معرفي به هيأت تخلفات اداري جهت رسيدگي به تخلف، بايد نسبت به مستردكردن تمامي وجوه دريافتي غيرقانوني اقدام و حتي كساني كه بدون دخالت در تصميم صرفا وجوه غيرقانوني را دريافت كرده‌اند موظفند پول‌ها را برگردانند.

براساس اين گزارش، بررسي اسناد پرداخت‌هاي غيرمتعارف در سطح نهادهاي عمومي غيروابسته به دولت حاكي است كه اين پديده محدود به قوه مجريه نيست بنابراين ضرورت دارد اكنون كه دولت تدبير و اميد پيشگام اين ساماندهي شده و نتايج بررسي‌هاي خود را آشكار كرده است ديگر قوا و نهادهاي فعال در سطح كشور نيز در حيطه دستگاه‌هاي تحت مسئوليت خود اقدام و نتايج آن‌را براي اطلاع افكار عمومي منتشر سازند.

در همين حال حجت‌الله‌ميرزايي معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام اينكه هيچ منعي براي درج فيش‌هاي حقوقي روي سايت سازمان مديريت نداريم، گفت: البته افراد ممكن است دريافتي‌هاي متعدد از مجاري مختلف داشته باشند.به گزارش مهر، ميرزايي افزود: اطلاعات حاكي از آن است كه ابعاد اين مسئله بسيار وسيع و عمق آن نيز بيش از آن چيزي است كه منتشر شده است.

کد خبر 339328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha