اجرای تغییرات ترافیکی که در برخی از معابر منطقه ۱۲و از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود، صبح روز گذشته از سوی پلیس راهور تهران بزرگ و بدون هماهنگی قبلی کنار گذاشته شد.

اهالي خيابان‌هاي ايران، فخرآباد، مجاهدين اسلام، شهدا و محله‌هاي اطراف نيز كه در روزهاي اخير مسيرهاي جديد براي تردد در محله خود را آزمايش مي‌كردند از صبح روز گذشته مشاهده كردند كه وضعيت دوباره به روال هفته گذشته بازگشته است. تعجيل پليس راهور در متوقف كردن اين طرح، موجب شد تا غيراز شهروندان، شوراي شهر و مديران شهري نيز متعجب شوند.

اين در حالي است كه به گفته رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران، طرح تغيير جهات ترافيكي منطقه 12كه در خيابان مجاهدين اسلام اجرا شد، به‌صورت آزمايشي و براي سنجش ظرفيت معابر منطقه براي انجام طرح بزرگ‌تري بوده و روز يكشنبه قبل هم كليات اين طرح در كميسيون عمران و حمل و‌نقل عمومي شوراي شهر تهران با حضور قائم‌مقام رئيس پليس راهور تهران بزرگ مورد بررسي قرار گرفته بود. اقبال شاكري، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در اين‌باره گفت:

قرار نبود اين طرح آزمايشي شبانه توسط پليس متوقف شود. البته در جلسه روز يكشنبه نيز سخني از توقف طرح به ميان نيامد. اسماعيل دوستي، عضو ديگر كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران هم اعتقاد دارد كه به اين زودي نمي‌توان در مورد معايب اين طرح قضاوت كرد. وي افزود: بايد اجازه دهيم تا در اين طرح آزمايشي خودروها مسير خود را پيدا كنند و مدت زمان يك هفته‌اي براي بررسي اين طرح كافي بود.

‌اجراي طرح تغييرات ترافيكي در حالي از سوي پليس راهور تهران بزرگ به‌صورت ناگهاني متوقف شد كه سردار حسيني، رئيس اين نهاد عصر روز يكشنبه در گفت‌وگو با بخش خبري 18:30گفته بود: اين مرحله از طرح به‌صورت آزمايشي انجام شده و تا 2روز آينده قرار است با همكاران شهرداري در منطقه 12 جلسه داشته تا يك تحليل دقيق و منطقي در رابطه با ادامه‌دار بودن آن انجام دهيم. اما رئيس مركز اطلاع‌رساني پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ روز گذشته و يك‌روز مانده به موعد برگزاري جلسه مشترك با شهرداري از مخالفت پليس با ادامه اين طرح خبر داد. سرهنگ مراد مرادي به شهرنوشت گفت:

پس از اجراي آزمايشي و بررسي نقاط قوت و ضعف، مشخص شد اين طرح كارايي لازم را ندارد. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران هم در اين باره گفت: معتقديم هر طرحي كه اجرا مي‌كنيم بدون نقص نيست اما بين گزينه‌هاي مطالعه شده گزينه اصلح‌تر را انتخاب مي‌كنيم. مازيار حسيني افزود: طرح براساس يك منطق علمي و مطالعه دقيق كارشناسي به اجرا درآمده بود كه در كميسيون عمران شورا بررسي شده و همچنين صورتجلسه شوراي ترافيكي را نيز داشته است، اما اينكه دوستان در پليس راهور يكباره طرح را ملغي مي‌كنند به‌نظر مي‌رسد پليس بايد هماهنگ عمل مي‌كرد.

کد خبر 339693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha