همشهری آنلاین: مراسم اربعین شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا با حضور فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار شد.

شهید

به گزارش ایرنا، سردار محمدعلی حق بین شامگاه شنبه در این مراسم فتح نبل و الزهرا و نجات 50 هزار مسلمان از محاصره تکفیری ها را به عنوان افتخار بزرگ مردم گیلان دانست و اظهار کرد: شهید جعفری نیا، ابوالفضل لشکر 16 عملیاتی قدس گیلان بود.

وی با اشاره به روحیه جهادی شهید جعفری نیا و عزم راسخ وی در ماموریتهای محوله افزود: این شهید بزرگوار همواره در جبهه سخت ترین امور محوله را برعهده می گرفت و گره های بزرگ را از پای مشکلات باز می کرد.

سردار حق بین با اظهار تاسف به جهت از دست دادن یکی از فرماندهان تاثیرگذار درجبهه های حق علیه باطل تاکیدکرد:ما در این جبهه ها بزرگانی را از دست دادیم که برخی از آنها سرمایه های ملی ایران اسلامی بوده و می توانستند در آینده گره از مشکلات این کشور باز کنند .

وی با اشاره به اهمیت دفاع از اسلام در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: اتفاقات سوریه را دشمن برای آسیب رساندن به کشور ما طراحی کرده اما کسانی که داعش را برای به چالش کشاندن امنیت ما پرورش دادند خود دچار چالش شده اند.

سردار حق بین با اشاره به بحث فرهنگ، به عنوان یکی از مهمترین موارد در امنیت کشورها تصریح کرد: امنیت یک کشور تنها به زور و بازو نیست و درصورت تضعیف فرهنگ همگان مجبور به دفاع هستند.

وی با تاکید بردفاع از امنیت به عنوان ارمغان شهدا افزود: نسل جدید باید به گونه ای تربیت شود که توانایی دفاع از مرزهای کشور در آینده را داشته باشد .

سردار حق بین با اشاره به پیام شهید جعفری نیا یک روز پیش از شهادتش در خصوص حجاب اظهار کرد: اصلی ترین پیام شهدا حفظ حجاب است و دشمنان در تلاش برای از بین بردن بنیان خانواده ها به کمک ماهواره ها هستند.

وی یادآور شد : باتوجه به وجود امنیت در مرزهای ایران اسلامی در صورت محافظت نکردن از امنیت به وجود آمده به برکت خون شهدا، به سرنوشت دیگر کشورهای منطقه دچار می شویم .

دراین مراسم دختر شهید جعفری نیا با قرائت دلنوشته های پدرشهیدش، حال و هوای مراسم و حاضران را دگرگون کرد .

همچنین دراین مراسم پس از سخنرانی سردار حق بین حاضران درمراسم با مداحی ذاکر اهل بیت به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید جهانگیر جعفری نیا فرمانده گردان صابرین لشکر 16 قدس گیلان و از مستشاران اعزامی در دفاع از حرم و از جانبازان آزادسازی نبل الزهرا و از اهالی روستای طالب آباد شهرستان انزلی بود وی دومین شهید مدافع حرم است که در جریان درگیری ها در کشور سوریه و درجنوب حلب به شهادت رسید.

از شهید جهانگیر جعفری نیا دو دختر خردسال به یادگار مانده وبراساس وصیت این شهید پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش روستای طالب آباد شهرستان انزلی به خاک سپرده شد.

شهرستان ساحلی انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و در اردیبهشت ماه امسال نیز شهید جواد دوربین به عنوان اولین شهید مدافع حرم اهل بیت از انزلی شهد شیرین شهادت را نوشیده است.

کد خبر 340219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha