بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه جاری بانک‌ها را بررسی می‌کند که پس از حصول نتیجه، نحوه اقدام این موضوع به سیستم بانکی ابلاغ خواهد شد.

موضع جديد بانك مركزي نشان مي‌دهد كه بانك‌ها دست‌كم مجوز براي پرداخت تسهيلات وام ازدواج از محل حساب‌هاي جاري مشتريان خود را دارند، اما سازوكار آن و ميزان برداشت و برگشت مبالغ هنوز مشخص نيست. در هفته ابتدايي خردادماه و در فاصله چند روز از ابلاغ قانون بودجه ۱۳۹۵، بانك مركزي مبلغ وام ازدواج را در سامانه مربوطه از 3 به ۱۰ ميليون تومان تغيير داد و بانك‌ها را موظف كرد امكانات لازم براي شروع پرداخت وام ۱۰ميليوني هريك از زوجين را حداكثر از ابتداي مرداد‌ماه سال‌جاري فراهم كنند.

ايسنا هم گزارش داد: اعطاي تسهيلات 10ميليوني براي حدود 1.2ميليون نفر در سال با كسري حدود 7000ميليارد توماني همراه خواهد بود. براساس اين گزارش، با اينكه قرار بود با افزايش سقف وام ازدواج به ۱۰ ميليون تومان، تمامي افراد در صف شامل اين مبلغ باشند، برخي بانك‌ها اعلام كرده‌اند افرادي كه قبل از ابلاغ بخشنامه وام جديد ثبت نام كرده‌اند، مشمول وام ۱۰ ميليوني نبوده و فقط وام 3ميليون توماني به آنها داده خواهد شد. برخي بانك‌ها نيز از مبلغ ۱۰ ميليوني وام، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را به‌عنوان كارمزد و ساير هزينه‌ها كسر كرده و رقمي حدود ۹.۵ ميليون تومان به مشتري مي‌پردازند.

کد خبر 340264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha