سارق سابقه‌دار حتی پس از فرار از دست مأمور بدرقه هم دست از خلاف برنداشت و اقدام به سرقت سریالی ‌ از خانه‌ها می‌کرد.

اول تير‌ماه مأموران گشت پليس در يكي از خيابان‌هاي ولنجك به جواني كه كنار ساختماني ايستاده بود و اطراف را مي‌پاييد، مشكوك شدند و او را زيرنظر گرفتند. آنطور كه به‌نظر مي‌رسيد او زاغزن يك باند سرقت بود. مأموران وقتي به يقين رسيدند كه همدستان او وارد آپارتماني در طبقه اول شده و در حال سرقت هستند، ‌براي دستگيري اين گروه از سارقان وارد عمل شدند.

اما همزمان با دستگيري زاغزن، 2سارقي كه از طريق بالكن وارد آپارتمان طبقه اول شده بودند، ‌درحالي‌كه كيسه‌اي در دست داشتند در يك چشم برهم زدن فرار كردند. هرچند زاغزن باند پس از دستگيري خود را بيگناه دانست اما سرانجام به فعاليت در باند سارقان منزل اعتراف كرد. او گفت كه وظيفه‌اش زاغزني بوده و دزدان 2جوان شهرستاني بودند كه معمولا از طريق بالكن يا شيوه تخريب قفل وارد خانه‌ها در شمال پايتخت مي‌شدند و دست به سرقت اموال قيمتي مي‌زدند.

اعضاي اين باند خانه‌هايي را شناسايي مي‌كردند كه چراغ‌هايشان خاموش بود و بعد از اينكه زنگ واحد را مي‌زدند و مطمئن مي‌شدند كسي داخل خانه نيست وارد آنجا مي‌شدند و نقشه دزدي را عملي مي‌كردند. زاغزن باند مي‌گفت سارقان پس از فروش اموال مسروقه، سهم وي را به حسابش كارت به كارت مي‌كردند. متهم دستگيرشده مدعي بود تنها اطلاعاتي كه از 2سارق دارد يك شماره موبايل است. اين درحالي بود كه شماره مورد نظر خاموش بود و هيچ ردي از متهمان در دست نبود.

در چنين شرايطي كارآگاهان بررسي‌هاي خود را ادامه دادند و با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق شدند ردي از يكي از سارقان در رودهن به‌دست آورند. پس از آن تيمي از ماموران پايگاه اول پليس آگاهي تهران با دستور قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ويژه سرقت راهي مخفيگاه متهم شدند و او را درحالي شناسايي كردند كه سوار بر خودروي پرشياي خود بود. او قصد فرار داشت كه مأموران در جريان عمليات تعقيب و گريز دستگيرش كردند. در بازرسي از داخل خودروي وي انواع وسايل براي تخريب خانه‌ها و مقداري پول و طلاي مسروقه كشف شد.

  • نقشه فرار

متهم وقتي به دادسراي ويژه سرقت تهران منتقل شد، تنها به 2فقره سرقت منزل اقرار كرد و مدعي شد كه هيچ سابقه كيفري ندارد. اما وقتي سوابق وي به‌دست آمد مشخص شد كه او يكي از دزدان حرفه‌اي خانه‌هاست كه چند روز پيش در كرج با ضرب و شتم مأمور بدرقه متواري شد. او پس از دستگيري زماني كه قصد انتقال به دادسرا را داشت با ضرب و شتم مأمور فرار كرد و در رودهن مخفي شد. در اين مدت هر روز راهي تهران مي‌شد و دست به سرقت از خانه‌ها در شمال پايتخت مي‌زد كه سرانجام گير افتاد.به گزارش همشهري، سومين عضو اين باند سرقت هم دستگير شد و متهمان براي انجام تحقيقات در اختيار مأموران پايگاه اول پليس آگاهي تهران قرار گرفتند تا شاكيان احتمالي شناسايي شوند.

کد خبر 340647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha